Wernhout 2 wint seizoensouverture op bezoek bij Moerse Boys

Zondag voetbaldag… Het was even schrikken zondagochtend voor menig doorgewinterd Wernhout 2 speler. Waar iedereen op de zondagochtend doorgaans vertrouwd wakker wordt met de ‘Zondag Voetbaldag’ speech van motivator Foezzz, bleek hij onaangekondigd met pensioen te zijn gegaan. Dit was niet het enige wat veranderd was. Leider Stinosss heeft afscheid genomen en komend seizoen is Luudje de rechterhand van trainer Dave, zij worden hierbij geassisteerd door de nieuwe vlagger; Rick D.

Eindelijk mochten de mannen van ‘Ut Twidde’ de wei weer in voor een potje om het ‘eggie’, na een keurig debuutseizoen speelt ‘Ut Twidde’ ook dit jaar weer in de derde klasse. Na een oefenwedstrijd uit bij Rood-Wit 2 (2-4 winst) en na bekerwedstrijden tegen TVC Breda 2 (12-2 winst), Zundert 2 (4-1 verlies) en Moerse Boys 2 (4-2 verlies) was er wel vertrouwen, maar wist niemand echt hoe we ervoor stonden. In speelronde 1 stond er dan ook meteen een mooie test op het programma, ‘Ut Twidde’ mocht namelijk op bezoek naar het vorig seizoen gedegradeerde Moerse Boys 3. Een team waarvan op voorhand bekend was dat het veel ervaring heeft, met een aantal oud eerste elftal spelers.

Opstelling Wernhout: Schoenlappert, Bakkert (’60 Dockx), Lexie, Tommy, D’n Daark (’60 Dennis), Mouwskuh, Foezzz, D’n Aaaantens, Jes R, Burn (’45 Tedje) en King (’84 Vince).

De openingsfase golfde wat op en neer, waarbij ‘De Moer’ het beste van het spel had, en ook al wat kansjes creëerden. Na 12 minuten was daar ook de eerste kans voor ‘Ut Twidde’. Na een goede combinatie werd D’n Aaaantens bereikt, die op zijn beurt de bal controleerde en met een prima voorzet op maat kwam die binnen geknikt kon worden door King, 0-1!

Verder in de eerste helft nog een corner of 20 (!) voor Moerse Boys. Wonder boven wonder hoefde de Lappert niet te vissen. Ballen op de paal, lat, reddingen van de Lappert en ballen die van de lijn werden gehaald, het was erg druk in de Wernhoutse zestien.

In het tweede bedrijf een volledig ander spelbeeld. Wernhout had het initiatief en ‘De Moer’ had vrij weinig in te brengen. Hierbij creëerden Wernhout via Tedje, d’n Aaaantens, Foezzz en King nog goede kansen die niet verzilverd werden. Dan minuut 58, waar de scheidsrechter uit het niets een penalty geeft aan ‘De Moer’, dat hier niets aan de hand was werd bevestigd door de aanvaller, die lachend wegliep van de situatie. Er werd niet gefaald vanaf 11 meter, 1-1.

Het laatste half uur werd er nog wat meer risico genomen door Wernhout, waardoor er kansen kwamen aan beide kanten. In de 77e minuut werd Tedje gevonden, via een combinatie tussen Dennis en D’n Aaaantens. Hierbij bleef Tedje rustig en werd de bal beheerst langs de Goalie geschoven. 1-2!

Aan deze stand veranderde niets meer en de eerste driepunter is een feit voor ‘Ut Twidde’. Volgende week komt Victoria ’03 op bezoek voor de eerste thuiswedstrijd, de mannen uit Oudenbosch wonnen de eerste wedstrijd met 8-3 waardoor ‘Ut Twidde’ de borst nat kan maken. Tot dan!