Clubinfo

VV Wernhout is de naam van de voetbalvereniging uit het gelijknamige dorp.

De voetbalvereniging telt ongeveer 320 leden en heeft naast 7 seniorenelftallen in elke jeugdcategorie minimaal één vertegenwoordigend team, met ook veel meiden en vrouwen. Daarnaast kennen we sinds enkele jaren ook nog heren- en damesteams op vrijdagavond (7-tegen-7) en een Walking Football team. Vergeleken met de grootte van Wernhout-dorp is de betrokkenheid dus groot.

De voetbalvereniging is opgericht op 1 december 1943 en bestaat dus al meer dan 75 jaar.

De VV Wernhout is een actieve vereniging met naast het voetballen een aantal activiteiten die over het hele jaar verdeeld zijn. Zo werd ook het 50-, 60- 70- én 75-jarig jubileum in gepaste stijl gevierd.

Het eerste elftal komt na het kampioenschap in seizoen 2021-2022 nu uit in de 3e-klasse van de KNVB.

Tevens mogen we ons gelukkig prijzen met het aantal vrijwilligers die ieder op hun eigen wijze een steentje bijdragen aan het wel en wee van de vereniging.

De eerste website kwam in de lucht in 2003. Deze initiële site is in 2010 geheel vernieuwd qua lay-out en webprogramma met ingang van het seizoen 2010-2011 online gegaan. Deze versie is tot stand gekomen in de zomer van 2016. We hopen dat dit medium en onze sociale media ook bijdragen aan de sfeer binnen de vereniging. Via de diverse menu-keuze-mogelijkheden kunt U zich op de hoogte stellen van de diversiteit en het enthousiasme dat we als vereniging zeker ook willen uitdragen.