Wernhout slikt in slotfase nederlaag in Zevenbergen

14-4-24 Virtus 1 – Wernhout 1 2-1 (0-1)

Deze zondag stond in het teken van een drieluik Virtus-Wernhout.  Hierin was Virtus deze zondag Wernhout de baas. Wernhout VR 2 kreeg klop met 5-0, Wernhout 2 ging met 4-0 ten onder en het Wernhoutse vlaggenschip moest een paar minuten voor tijd ook capituleren, 2-1. Voor aanvang van de wedstrijd was er een herdenking aan een 5 jaar geleden overleden selectiespeler van Virtus met de nodige emoties bij de thuisclub.

Wernhout startte goed, in de 2e minuut kwam Virtus goed weg dat het een schot van Leroy uit een corner van Thijs nog net voor de lijn kon keren. Twee minuten later een poging van Virtus, Gijs kan het schot over de lat boksen. Na een kwartier een schot op de paal van Jurre, de rebound van Max wordt voor de lijn nog weggewerkt.

Even later een goede combinatie tussen Jurre en Karel, Jurre kan uithalen en de bal komt via de lat terug het veld in. In de 21e minuut wordt de goede start van Wernhout dan eindelijk toch beloond.  Hein verovert de bal op een kleine 30 meter van de goal en schiet formidabel binnen in de bovenhoek, 0-1.

Na de thee dringen de gastheren meer en meer aan. Via een snelle aanval door het midden scoorde Virtus in de 54e minuut de gelijkmaker, 1-1. Gedurende de 2e helft werden de ruimtes groter en groter en raakt Jurre in de 70e minuut nog maar eens de paal met een vlammend schot. Een kwartier voor tijd komt Wernhout een paar keer goed weg en houdt Gijs zijn ploeg met een paar knappe reddingen op de been.

Kort voor tijd gaat de thuisploeg nog met de drie punten aan de haal, een voorzet wordt van dichtbij bij de tweede paal binnengewerkt en zijn de Wernhoutse druiven zuur….

De goede inzet wordt helaas niet beloond met een resultaat. Wernhout heeft in elk geval nog 4 wedstrijden om behoud te realiseren. En als er met deze passie en strijd zoals de laatste weken wordt gespeeld dan moet het kwartje wel een keer goed gaan vallen.

Komende zondag staat de uitwedstrijd tegen Rimboe op het programma. Rimboe is door de nederlaag bij Breskens afgezakt naar de laatste plaats, zodoende kunnen we spreken van een kelderkraker in Wouwse Plantage.