Dames Wernhout pakken punt tegen koploper

Op een frisse zondagmorgen stond de wedstrijd tegen de koploper op het programma: de dames van ’t Zand. Vanwege eerdere afgelastingen was dit de eerste keer in het seizoen dat we elkaar ontmoeten. Net als tegen OVV hadden we in de opstelling een extra ‘laatste vrouw’:

In de goal: Lennie
In de verdediging vlnr: Seebijn (’68 Wildehil), Kriest, Irish, BreakyDaisy en Lot
Op het middenveld vlnr: Broekie (’45 Wildehil), Boutje en TheBean (’45 Nien)
In de voorhoede vlnr: Fen en Peet

De wedstrijd gaat van start en we beginnen fel. Dit wordt dan ook in de 2e minuut al beloond. Fen passeert vanaf rechts en geeft een strakke pass op Peet. Peet loopt door en plaatst de bal beheerst tussen de palen: 1-0! De dames van ’t Zand laten zich niet uit het veld slaan en weten goed druk te zetten. Dit resulteert in een aantal schoten op goal, maar Lennie houdt haar goal schoon. Na een kwartier speeltijd krijgen wij een vrije trap op een aantal meter van de ’16. Lot weet hem goed te raken. De bal komt bij de tweede paal, maar Kriest kan hem net niet goed raken. De bal gaat naast. Het spel speelt zich voornamelijk op onze helft af. Een enkele keer weten wij door te breken, maar deze inzet wordt niet beloond met een tweede treffer. Aan de andere kant weten wij ons doel schoon te houden. Er wordt goed gecommuniceerd en Lennie is alert. We gaan met een voorsprong de rust in.

We krijgen complimenten. Een vroege voorsprong tegen de koploper die we de hele eerste helft vast weten te houden. Er vinden twee wissels plaats: Broekie en TheBean mogen plaatsnemen in de dug out en Wildehil en Nien nemen plaats op het middenveld.

De tweede helft gaat van start. De dames van ’t Zand starten fel en het is zeker voelbaar dat ze hun knappe prestatie van anderhalf jaar geen verlies willen vasthouden. In de 55e minuut krijgen de dames een vrije trap op de punt van de ’16. Een goede hoge bal, maar Lennie voorkomt wederom een doelpunt. Hierna volgen meer schoten op goal, maar ook die weet Lennie uit de goal te houden. In de 68e minuut wordt Seebijn gewisseld voor Wildehil. Met nog 20 minuten op de klok is de scheids niet overtuigd van Kriests nette sliding en geeft een penalty tegen. Lennie zit in de goede hoek, maar de penalty wordt helaas goed binnengeschoten: 1-1. Tien minuten maken de dames van ’t Zand hun tweede doelpunt: 1-2. Hierna wordt besloten om Kriest naar voren te schuiven, waardoor wij terug in ons vertrouwde 4-3-3 komen. Kriest zet goed druk en wordt op de rand van de ’16 onderuit gehaald. Een vrije trap volgt op de rand van de ’16. Inmiddels Kriest haar specialiteit, want ze raakt de bal zoals ze vaker doet. De bal gaat langs de muur en verdwijnt in de linker kruising. De keepster is kansloos!! Kriest komt terug de verdediging versterken om de 2-2 vast te houden. De slotfase is nog erg spannend, maar uiteindelijk klinkt het verlossende fluitsignaal. We pakken een punt tegen de koploper!

1-0 Peet
1-1 (penalty)