Zwaarbevochten overwinning tfierde

Internos – Tfierde   3-5 (1-3)

Was het vorige verslag iets te lang van stof…deze keer zal ik het kort houden.

Tfierde kwam redelijk tot goed uit de winterstop. Uit tegen Internos zouden begin deze week naar verwachting met 18 spelers zijn, maar het was gaande weg de week weer aftellen geblazen…met 2 reserves kruisten we de degens met Internos. GKL was eventueel ook wel beschikbaar maar zat zaterdag 0m 16:00uur aan het bier….vlaggen was de beste optie voor iedereen.

De wedstrijden van tfierde staan doorgaans garant voor vele doelpunten. Zowel voor als tegen vallen ze met regelmaat als rijpen appelen van de bomen. De één noemt het spectaculair, de ander onkunde. Eindigde we voor de winterstop met een 4-4 gelijkspel, 2017 werd begonnen met een 3-5 overwinning.

Arijanus had een feestje gehad en kwam te laat aankakken. Koeike stelde zich solidair en ging naast zunnen maat op de reservebank zitten. Tfierde nam spoedig het heft in handen en creëerde een aantal kansjes. De 1-0 voor de thuisploeg kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen. Een voorzet viel binnenkantpaal binnen. Voor de rust stelde tfierde orde op zaken en draaide de 1-0 achterstand via de Wouters, de Romme en de Leenaerts om in een 1-3 voorsprong.

Na de rust was het alles behalve rustig. Internos begon steeds nadrukkelijker aan te dringen en tfierde kwam er moeizaam uit. Na een kwartier viel de 2-3 iet wat gelukkig in de bovenhoek binnen. Halverwege stond tfierde organisatorisch wat beter op zijn plek en beten we weer wat van ons af. Een kwartier voor tijd maakte de Romme zijn tweede van de morgen en leek de wedstrijd beslist. Op ongelukkige wijze kwam de thuisploeg terug in de wedstrijd toen d’n Daems als een ware spits de bal achter de Mattie gleed, 3-4. Laatstgenoemde werd door Ali nog even “afgericht” tijdens een diepe bal, en verdiende een aai over z’n bol. Het slotakkoord was toch voor tfierde en kwam op naam van de Wouters die met een fraaie lob van dik 20 meter de doelman verraste, 3-5.

Slotconclusie; Wederom een leuke sportieve pot onder leiding van een vriendelijke scheids en 3 punten die in de waszakken van Koeike konden worden meegenomen naar Wernhout, olé