Wernhout zakt door het ijs tegen Noordhoek

7-10-2018  Wernhout 1 – Noordhoek 1 1-4 (0-1)

De euforie van de eerste thuiswedstrijd tegen Sprundel werd afgelopen zondag door de gasten uit Noordhoek getemperd. Wernhout werd door de mannen uit het ‘Kantemaaiersgat’ getracteerd op een lesje in effectiviteit en wilskracht. In de eerste 30 minuten waren de betere kansen voor Wernhout. Marvin schoot op de paal, Maikel kopte op de lat en Mathieu besloot met een wippertje over de keeper rakelings naast. Noordhoek meldde zich enkel met corners en vrije trappen vanaf de zijkant voor het Wernhoutse doel zonder dat deze echt gevaar opleverde.

De eerste helft leek op een brilstand uit te gaan draaien tot dat uit het niets de bezoekers de leiding namen. De grensrechter van de bezoekers zag een bal die over de zijlijn ging over het hoofd. Noordhoek voetbalde door en de voorzet werd door de Wernhoutse verdediging totaal verkeerd ingeschat. Hierdoor hobbelde de bal in het lege doel, 0-1.

Na de thee was er gelijk een mogelijkheid voor Mathieu die, op aangeven van Thijs Damen, naast schoot. Na 52 minuten knalde de Noordhoekse aanvoerder na een goede aanval vanaf een meter of 25 de 0-2 snoeihard binnen.

Hierna leek Wernhout even een black-out te hebben en stond het na een uur spelen met 0-4 achter. Twintig minuten voor tijd maakte Thijs Damen uit een vrije trap nog de eretreffer in deze wedstrijd, 1-4. De ingevallen Karel kreeg een kwartier voor nog een kans op  een tweede Wernhoutse treffer maar hij schoot van dichtbij naast.

Zondag a.s. zal Wernhout de rug moeten rechten, uit bij vv Grenswachters, om deze nederlaag weg te spoelen. De Puttenaren verloren zelf ook, in de slotfase,  met 3-2 van DIOZ en zullen eveneens op revanche uit zijn.