Wernhout wint in een zeer matige pot van De Schutters

30-4-2017 De Schutters 1 – Wernhout 1  1-2 (0-2)

Net zoals in de thuiswedstrijd stond Wernhout al vrij snel op een 0-2 voorsprong door een kopbal vanThijs en een treffer van Jordan en kwamen de gastheren uit Stampersgat er in de eerste  12 minuten niet aan te pas. Hierna zakte het spel naar een bedenkelijk niveau en kregen De Schutters na een paar keer knullig Wernhout’s balverlies ook een paar goede kansen die via de paal naast en over werden gewerkt. Ook Wernhout kreeg voor rust nog een paar kansen maar Jeremy en Thijs lieten het na de score op te voeren.

In de tweede helft viel binnen no time de aansluitingstreffer van De Schutters die door de Stampersgatse spits fraai werd afgerond via de binnenkant paal in de verre bovenhoek, 1-2.De Schutters probeerden nog aan te zetten om de gelijkmaker te forceren maar konden uiteindelijk ook geen echte potten breken en zodoende pakte Wernhout toch nog 3 punten in de minste wedstrijd van het seizoen.

Door deze overwinning is Wernhout bijna zeker van de 3e periodetitel, enkel een dikke nederlaag tegen OMC en een overwinning van De Schutters op PCP kan dit nog veranderen.

Komend weekend valt waarschijnlijk de beslissing wie kampioen wordt in 5B. De top 4 kruist dan de degens met elkaar, SAB neemt het dan thuis op tegen SSW die nog strijden voor de 4e plaats die recht geeft op na-competitie en Wernhout ontvangt thuis OMC die al verzekert zijn van na-competitie.