Wernhout wint verdiend van nog ongeslagen koploper ODIO

20-10-2019 ODIO 1 – Wernhout 1 1-2 (1-1)

In Ossendrecht maakte ongeslagen koploper ODIO en Wernhout er op het kunstgrasveld een aantrekkelijke wedstrijd van. Het spel ging van begin af aan op en neer in een hoog tempo. ODIO’s eerste wapenfeit was na de aftrap nog maar net achter de rug of de Ossendrechtse doelman kon al voor de eerste keer vissen. Davey kwam goed door over rechts en bediende Max bij de tweede paal, die simpel kon binnenschieten, 0-1. Een minuut of tien later trokken de gastheren de stand weer gelijk na een aanval door het midden die fraai werd afgerond, 1-1.

Na een kwartier een vrije schietkans rond de zestien voor Maikel maar zijn poging ging ver naast. Davey testte na een half uur de Ossendrechtse doelman nog eens die ternauwernood kon redden, de rebound van Mathieu werd nog geblokt en ODIO kwam met de schrik vrij. Kort hierna twee kansen voor ODIO die door Gijs werden gepakt. Vlak voor rust nog een vrije trap van Maikel die maar net naast ging.

Na rust weer het eerste gevaar van de thuisploeg, uit een corner kopte één van de ODIO-aanvallers naast. Zeven minuten na rust strafte Wernhout balverlies in de opbouw bij ODIO af. Davey pikte de bal op en gaf voor op Mathieu die met een ‘tegendraadse’ kopbal onder in de hoek raak knikte, 1-2.

Na ruim een uur komt ODIO goed weg als Max dreigt door te breken en onreglementair wordt gestuit. De ODIO-speler komt er met geel goed van af en de toegekende vrije trap, genomen door Maikel wordt door de ODIO-doelman gered.

Kort hierna een kopkans voor de gastheren die naast wordt gemikt en een minuut later valt een voorzet van Davey op de lat en komt ODIO goed weg. Wernhout blijft goed de zijkanten zoeken en Davey zet voor op Max die er bij de tweede paal zijn voet net niet tegen krijgen. Tien minuten voor tijd komt Jesse er overheen die Maikel in stelling brengt maar die schiet over.Vijf minuten voor tijd wordt Davey gevloerd in de zestien maar de leidsman ziet er geen pingel in en laat doorspelen. Uit de tegenstoot kopt ODIO van dichtbij naast. Wernhout krijgt nog een kans, Max lanceert Leroy maar zijn schot eindigt in het zijnet en vergeet de wedstrijd definitief in het slot te gooien.

In de blessuretijd zet ODIO nog met man en macht aan en komt Wernhout in de laatste seconden goed weg dat de bal nog net voor de lijn wordt weggewerkt.

Wernhout heeft goed gevoetbald en hard gewerkt en tracteert ODIO zodoende op een terechte nederlaag.

Komende zondag speelt Wernhout thuis tegen DIOZ uit Zegge waar oud-Wernhout-trainer John van Aert sinds dit seizoen de scepter zwaait. DIOZ, een voor Wernhout ‘altijd-lastige-tegenstander’, behaalde afgelopen zondag de eerste overwinning van dit seizoen tegen SVC. Wernhout zal dus weer het vertoonde spel en inzet op de mat moeten leggen van de laatste weken om de drie punten in eigen huis te kunnen houden.

Na afloop van deze wedstrijd zal er in de kantine het welbekende Oktoberfest worden georganiseerd.