Wernhout wederom sterker dan VVR

Vandaag stond de wedstrijd tegen de dames van VVR op het programma. Iris citeerde Jan Luteijn voorafgaand aan de wedstrijd: “Elke wedstrijd moet je vanaf nu zien als een kampioenswedstrijd. Alles moet gewonnen worden!” Met deze wijze woorden volgde de opstelling van Frank:

In de goal: Renate
In de verdediging: Mara, Daisy, Lotteke (’45 Sabine), Kim ‘(45 Linda)
Op het middenveld: Hilde, Iris, Nienke (’45 Eva)
In de voorhoede: Krissie, Fenna (’45 Lynn), Petra

Het fluitsignaal klonk en de wedstrijd ging van start. Onder onze geliefde linksbuiten was de alcohol van de avond daarvoor nog erg merkbaar. Na wat vallen en opstaan lukte het Krissie toch om de verdediging te passeren en de bal naar Petra te spelen. Petra haalt uit en de bal rolt onder de keepster door. Na 2 minuten speeltijd is een snelle goal wederom gemaakt. Kort hierna vindt er een mooi 1-2’tje plaats tussen Fenna en Petra. De bal komt uiteindelijk bij Fenna terecht, die maar net over schiet. De dreiging is van Wernhoutse zijde en grote kansen worden gecreëerd. Krissie is nog niet helemaal helder door de alcohol en schiet daarom op de paal. Kort hierna schiet ze over, na aanspelen van Nienke, en daarna raakt ze nog een keer de paal. Na een kwartier gespeeld te hebben, is het dan wel raak. Fenna laat de bal gaan, waardoor Krissie hem kan binnen tikken: 2-0! Het lukt VVR een paar keer om goed op te komen en de dames van Wernhout lijken in de slotfase van de eerste helt meer in te kakken. Een schot op doel blijft uit, maar de corners zijn wel erg gevaarlijk. In de laatste 5 minuten krijgt Petra nog een grote kans door een fout van de keepster, maar een doelpunt volgt niet. Net voor rust is er nog een mooie actie tussen Fenna en Krissie. De bal komt uiteindelijk voor en Krissie gooit zich naar de bal toe: 3-0!

Tijd voor rust. Er vinden maar liefst 4 wissels plaats. Lotteke wordt gewisseld voor Sabine en Daisy neemt hierdoor de positie van Lotteke over. Linda, Eva en Lynn komen er in voor Kim, Nienke en Fenna.

De tweede helft gaat van start. De paal wordt veel geraakt vandaag. Ditmaal door Lynn, waardoor er geen doelpunt valt. VVR is feller dan in de eerste helft en het lukt hen vaker om de verdediging te bereiken. De verdediging weet dit goed op te lossen, waardoor grote kansen van VVR uitblijven. Over het algemeen wordt er weer veel op de helft van VVR gespeeld. Er vinden zo nu en dan mooie acties plaats. Zo kan Iris een keer helemaal doorlopen. VVR is er net op tijd bij en de bal wordt over de zijlaan gespeeld. In de 75e minuut is er weer een mooie loopactie van Petra. Ze schiet de bal perfect voor en Krissie kan hem binnen koppen. Een assist voor Petra en het derde doelpunt voor Krissie: 4-0! Tien minuten voor tijd hebben wij opeens 2 keepers op de doellijn staan. Linda voorkomt een doelpunt door haar hand uit te steken. Een penalty volgt, maar deze wordt niet benut! Renate stopt hem en het schot uit de rebound gaat naast. Helaas vinden ze een aantal minuten hierna wel het doel. In de slotfase maakt VVR de 4-1. Dit is dan ook de eindstand van de wedstrijd. De drie punten blijven in Wernhout!

1-0 Petra
2-0 Krissie