Wernhout verslaat SC EMMA voor de tweede keer dit seizoen

5-5-2019 Wernhout 1 – SC EMMA 1  3-1 (1-0)

Op bevrijdingsdag bewees Wernhout zichzelf een goede dienst door SC EMMA voor de tweede keer dit seizoen te kloppen. De Dordtenaren waren door de remise van DSE weer in de gelegenheid gekomen om de koppositie over te nemen en zo op pole-position terecht te komen voor de komende drie resterende wedstrijden. In het eerste half uur hadden de gasten de overhand en waren er voor SC EMMA twee kansen te noteren.  Carlo redde twee keer en Wernhout had enig geluk dat bij de tweede de rebound van dichtbij over werd geschoten.

In het laatste kwartier voor rust nam Wernhout het initiatief over van de gasten. Leroy stoomde de middenlijn over en kon na een één-tweetje met Maikel de zestien in,  maar de SC EMMA-keeper was Leroy net te snel af. Kort hierna een schot van Max wat werd geblokt en een corner opleverde voor Wernhout. Uit de corner van Thijs Damen kopte Leroy á la De Ligt binnen, 1-0. Nog voor rust twee Wernhoutse doelpogingen van Marvin en Thijs Damen die allebei over gingen.

Na de thee sloeg Wernhout in het eerste kwartier SC EMMA knock-out. De Dordtenaren kwamen bij een grote kans van Maikel al goed weg dat zijn schot recht op de keeper was. Een paar minuten later was er een goede redding van Carlo op een vrije trap van SC EMMA.

In de 58e minuut schoot Maikel een vrije trap vanaf een meter of 25 feilloos langs de muur onder in de hoek, 2-0. In minuut 60 werd Max in de zestien gevloerd en maakte Maikel vanaf de stip zijn tweede van de middag, 3-0. Na deze treffer begon SC EMMA pas weer te voetballen met als resultaat een mooie snelle aanval in de 68e minuut die een Dordtse treffer opleverde, 3-1.Het echte geloof op een come-back verdween echter weer snel bij de gasten.

In de slotfase kopte Karel uit een voorzet van Leroy nog bijna de 4-1 binnen, maar de bal ging langs de verkeerde kant van de paal. Wernhout heeft zich door deze overwinning verzekerd van lijfsbehoud en kan nog proberen te stijgen op de ranglijst in de komende wedstrijden.

Komende zondag komt HSC’28 uit Heerle op bezoek. Aan de uitwedstrijd heeft Wernhout een bittere nasmaak overgehouden. Toen werd een 0-3 voorsprong weggeven in het laatste half uur. Er valt hier dus nog een appeltje te schillen komende zondag.