Wernhout verliest thuis van Philippine

5-3-2023 Wernhout 1 – Philippine 1 1-2 (0-1)

2023 is tot dusverre Wernhout nog niet goed gezind en ook de derde wedstrijd na de winterstop, thuis tegen Philippine, ging verloren.

De gasten hadden flink geshopt in de winterstop met als resultaat 5 nieuwe aanwinsten en hierdoor ook meer voetbal in het elftal.

Wernhout startte wat ongelukkig en stond al na 3 minuten tegen een achterstand aan te kijken.
Een terugspeelbal op Gijs stuitte op het moment van trappen wat op en ging zodoende hoog de lucht in, en werd een prooi voor de Philippine spits die in de bovenhoek raak schoot, 0-1.

Hierna was Philippine in het eerste half uur wat sterker, dit leverde twee kansen maar geen treffers op. Wernhout was vaak slordig aan de bal, maar in het laatste kwartier van de eerste helft werd Wernhout wel wat gevaarlijker.

Een schot in de korte hoek van Thijs vd Buijs werd in de 34e minuut onschadelijk gemaakt door de Philippine-keeper. Uit een corner van Davey knikte Leroy Daems over en Maikel was met een schot dat de kruising schampte nog het dichtst bij een treffer.

Na de thee schudde in de 52e minuut de Philippine-spits de Wernhoutse verdediging van zich af en schoot bekeken in de verre hoek de 0-2 binnen.

Binnen no time zat Wernhout toch weer terug in de wedstrijd. Uit een vrije trap van Thijs Damen knikte Mathieu de 1-2 binnen.

De gasten begonnen aan het einde van de wedstrijd meer en meer vakkundig het spel te ontregelen en tijd te rekken om de broodnodige drie punten te pakken.

Gijs hield Wernhout nog op de been met een paar knappe reddingen maar het lukte Wernhout niet om er nog een resultaat uit te slepen. Chris schoot van dichtbij nog in het zijnet en een schot van Jurre ging naast en zo eindigde de wedstrijd in een 1-2 nederlaag.

Komende zondag staat de uitwedstrijd tegen HVV’24 uit Hulst op het programma. De Hulstenaren zijn al 5 wedstrijden op rij ongeslagen, hopelijk komt bij Wernhout snel het goede gevoel van voor de winterstop weer snel terug.