Wernhout verliest terecht van effectiever en sluwer SC Gastel

10-12-2023 Wernhout 1 – Gastel 1 1-2 (0-2)

De laatste wedstrijd voor de winterstop speelde Wernhout thuis tegen één van de ploegen uit de top van 3A, SC Gastel.

De gasten hadden in de eerste helft van de wedstrijd voornamelijk de overhand, maar ook Wernhout liet af en toe zijn tanden zien. Er waren voor beide teams voor de thee 3 kansen, alleen de gasten wisten daar beter raad mee dan de thuisploeg.

Het eerste wapenfeitje na twee minuten, een schot van Karel vanaf een meter of 15, dat uiteindelijk te slap bleek om de Gastelse doelman in verwarring te brengen. Na een kwartier was er de eerste echte kans voor de gasten, de bal werd binnen de zestienmeter door Wernhout niet goed weggewerkt en vanaf een meter of tien achter Gijs geschoten, 0-1.

In de 22e minuut een vrije trap van Maikel een paar meter buiten het strafschopgebied, zijn poging gaat helaas voor Wernhout hoog over.
Drie minuten later een onderschepping van Hein net over de middellijn, Hein met de steekpass op Maikel, die oog in oog met de Gastel-keeper de bal niet langs de doelman kreeg.

Minuut 26, een verre inworp die wordt verlengd en bij de tweede paal staat één van de Gastelse spitsen vogelvrij om de 0-2 binnen te schieten

Twee minuten later opnieuw een Gastelse aanval, die eindigt dit keer met een schot dat naast gaat, Wernhout komt goed weg dat de wedstrijd al niet gespeeld is binnen 30 minuten.

Op het half uur een bijna identieke kans voor Sem, ook één op één met de keeper, maar Wernhout’s vizier bleek deze middag niet scherp genoeg.

Kort voor rust kan Wernhout dan bijna wel juigen, een vrije trap van Maikel vanaf de zijkant gaat iedereen en alles voorbij en gaat via de buitenkant van de tweede paal naast. Dan zit het ook ff niet mee.

Na de thee probeerde Wernhout de druk op Gastel meer op te voeren, het spel werd aan twee kanten slordiger en leverde aan beide zijden geen echte hele grote kansen meer op.

In de 54e minuut werd Maikel nog onderuit gewerkt in de zestienmeter, hij voltrok zelf het vonnis vanaf 11 meter, 1-2.

Wernhout probeerde nog in het laatste half uur er een offensief uit te persen maar kon aanvallend deze middag te weinig potten breken. De gasten geloofden het verder wel en speelden op routine de wedstrijd uit en wonnen uiteindelijk verdiend.

Wernhout kan nu gaan genieten van de winterstop, de eerstvolgende competitiewedstrijd is gelijk een pittige, op 28 januari uit tegen VV Steen. Iedereen alvast Prettige Feestdagen en een gezond en gelukkig 2024 toegewenst namens de Wernhoutse selectie.