Wernhout verliest in matige wedstrijd van DIOZ

6-11-2017 Wernhout 1 – DIOZ 1  0-1 (0-1)

In een zeer matige wedstrijd trok DIOZ op fortuinlijke wijze aan het langste eind. In het eerste half uur waren er kansjes voor Leroy die via een verdediger net naast schoot en ook Tedje zijn schot ging naast de paal. Net binnen het half uur werd er achterin niet goed ingegrepen en één van de DIOZ-aanvallers zette de bal voor en Chris werkte deze onfortuinlijk in eigen goal, 0-1.

Na de rust werd binnen enkele minuten een goal van Tedje naar verluid onterecht afgevlagd dus het Wernhoutse feestje voor de gelijkmaker ging niet door. Kort hierna had Wernhout pech dat een kopbal van Thijs rakelings naast ging. Na 65 minuten een grote kans voor DIOZ op 0-2 maar Jasper hield Wernhout met een redding in de wedstrijd.

Het was aan Wernhout-zijde al heel de wedstrijd net niet en dat bleef het ook. Veel voorzetten en passes waren niet op maat en ook uit de vrije trappen rond de zestien kon Wernhout niet tussen de palen krijgen. DIOZ werd in een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende zodoende de lachende partij.

Komend weekend staat er voor Wernhout 1 geen wedstrijd op het programma. Over twee weken is sv SAB uit Breda te gast in Wernhout. Vorig jaar kwamen beide teams elkaar al tegen en werd uiteindelijk SAB  kampioen in de 5e klasse B.

Wernhout zal moeten gaan beseffen dat er meer energie en beleving moet worden gestoken in de wedstrijd dan dat de laatste weken het geval is om de broodnodige overwinning binnen te halen.