Wernhout verliest laatste wedstrijd van VVR

Na een geslaagd seizoen had Wernhout, op een druk bezochte afsluitingsdag, de kans om te zorgen voor een mooie kers op de taart. Ook zou het een passend afscheid zijn voor afscheidnemende hoofdtrainer Jan Hereijgers Jr. Helaas werd dit droomscenario uiteindelijk een doemscenario. Wernhout verloor uiteindelijk met 0 – 4.

De 11 mannen die namens Wernhout in de basis startten waren: Carlo – Lars – Chris – Alex – Cristian – Niels – Davey – Leroy – Thijs – Maikel – Mathieu. De drukbezochte bank werd bezet door: Gijs – Marvin – Karel – Sjoerd – Jens – Jordan – Bram.

De middag begon zonnig en gelukkig was het gedurende de finale van de Jac Lodders Penaltybokaal nog droog. Mart Adriaensen, gefeliciteerd met de overwinning! Wernhout en VVR begonnen evenwichtig aan de wedstrijd, maar na 10 minuten viel de eerste kans van VVR gelijk onfortuinlijk binnen. Een indraaiende vrije trap werd ongehinderd binnengekopt, 0 – 1. Ook na de tegengoal speelde Wernhout aardig mee met VVR, maar er kon niet voorkomen worden dat VVR nog voor rust de 0 – 2 maakte. Een aanval over links werd tot doelpunt gepromoveerd in de korte hoek.

Richting de pauze werd het weer steeds slechter en trok er onweer richting Wernhout. In de rust besloot de scheidsrechter dat het veiliger was om het duel tijdelijk te staken in verband met het noodweer. Na een onderbreking van drie kwartier kon de tweede helft gelukkig gewoon gespeeld worden. Uit een indraaiende vrije trap had Wernhout dé kans om zich terug in de wedstrijd te schieten. Tot tweemaal toe kwam VVR erg goed weg. Eerst werd de bal door Chris op de paal gekopt en uit de rebound schoot Leroy op een verdediger op de doellijn. Na dit wapenfeit liep VVR uit naar 0 – 3 en in de laatste minuut ook nog naar 0 – 4. Aan de kant van Wernhout vielen Bram, Marvin en Karel nog in voor Alex, Thijs en de afscheidnemende Niels. Niels, bedankt voor je jaren bij Wernhout!

Na de wedstrijd werd er uiteraard nog passend afscheid genomen van Jan Hereijgers Jr. Na de promotie van vorig jaar en de handhaving van dit jaar mag er worden teruggekeken op twee zeer succesvolle jaren onder zijn leiding. Jan, hartelijk bedankt