Wernhout vergeet te scoren tegen RSV en speelt gelijk

28-4-2019 Wernhout 1 – RSV 1 0-0 (0-0)

De match tussen Wernhout en RSV eindigde zoals die was gestart, met de welbekende brilstand, 0-0. Ondanks dat er geen goals vielen was het zeker geen saaie 0-0 wedstrijd maar werd er met veel strijd en passie en bij vlagen ook nog met leuk voetbal een leuke pot van gemaakt. Wernhout heeft nog een paar punten nodig om zeker te zijn van lijfsbehoud en RSV aasde op een driepunter om nog kans te maken op de 2e periodetitel.

In de eerste helft was Wernhout de betere ploeg en het vergat zichzelf te belonen hiervoor. Na een minuut of vier werkte een Max een voorzet van Thijs Damen naast.  Even later een kopbal van RSV die naast ging en een schot van RSV-spits Nooijens dat een prooi was voor Gijs van Loon. Na een klein half uur kreeg Wernhout een aantal kansen op rij. Tot twee keer toe moest de Rucphense sluitpost redden op pogingen van Maikel.

Ook Leroy probeerde à la Ronaldo nog een paar vrije trappen te benutten maar dit pakte niet helemaal goed uit. Een mooie aanval via Leroy en Frans leverde een kans op voor Maikel die de bal niet goed raakte. Kort hierna nog een kans voor RSV die gered werd door Gijs en de nastoot werd naast geschoten.

Vlak voor rust wederom Maikel, die wat pech had in de afwerking,  met twee kansen. Bij de eerste draaide hij zich goed vrij in de zestien meter en schoot net naast, zijn tweede poging was een laag schot van net buiten de zestien die de RSV-doelman klem pakte.

In de tweede helft probeerde  RSV wat opportunistischer te spelen om een doelpunt te forceren maar de gasten kregen weinig kansen omdat de organisatie prima stond bij Wernhout. Na ruim 50 minuten kwam Wernhout goed weg dat een voorzet van RSV net te scherp was voor hun spits, die anders vrij voor Gijs had kunnen aanleggen.

Even later werkte een Rucphense verdediger een voorzet van Maikel bijna achter zijn eigen doelman, de bal ging maar net naast.Een minuut of 10 voor tijd schoot Thijs Damen een vrije trap net naast en kort hierna nog een poging van afstand van Thijs die over vloog.

Ook in de slotfase nog twee kansen, de eerste een voorzet van Maikel op Max die van dichtbij mist. Hierna nog een kans voor Leroy die van dichtbij uit een vrije trap van Maikel over schoot.De stand bleef onverandert op het bord, 0-0,  en zo boekte ‘adje-interim’ Joost zijn eerste officiële punt als hoofdcoach.

Komende zondag speelt Wernhout thuis tegen SC Emma uit Dordrecht. SC Emma stond tot de winterstop toe fier aan kop in 4B.  Na de winterstop kwam er de klad in bij de Dordtenaren en werden er van de 12 wedstrijden na de winterstop er nog maar 4 gewonnen, 3 gelijk gespeeld en 5 verloren.

De laatste 2 wedstrijden werden dan weer wel gewonnen door SC Emma, tegen respectievelijk DIOZ en HSC. Uit in Dordrecht leverde een overwinning op voor Wernhout, wie weet kan Wernhout dit kunstje nog eens flikken thuis op 5 mei.