Wernhout trekt overwinning over de streep tegen Grenswachters

20-2-2022  Wernhout 1 – Grenswachters 1  4-3 (3-1)

In een open wedstrijd maakte Wernhout en Grenswachters er in de eerste helft ondanks de wind en regen een aantrekkelijke pot van.

Al in de eerste minuut had Wernhout twee grote kansen, de keeper van de gasten redde op een kans van Jurre en uit de daaruitvolgende corner van Thijs kopte Davey rakelings over. Bij de tegenstoot liet ook Grenswachters zijn tanden zien en van dichtbij werd overgeschoten. In de tiende minuut leidde een te korte breedtepass opnieuw een kans in voor Grenswachters en nu werd van dichtbij met een schuiver wel gescoord, 0-1.

Even was Wernhout de weg kwijt en hierdoor nog een 3e kans voor Grenswachters maar nu redde Carlo op een schot in de korte hoek.

Hierna herpakte de thuisploeg zich en dwong het een aantal goede kansen af. De Grenswachters-doelman was op zijn post met een redding op een schot van Maikel en een kopbal van Leroy Gommers uit een corner van Thijs Damen ging maar net over.

Een paar minuten later scoorde Davey de gelijkmaker van dichtbij met een kopbal, de assist was van Thijs Damen, 1-1.

In de 24e minuut kwam Hein 1 op 1 met de Putse- keeper maar helaas voor Wernhout kwam de laatstgenoemde als winnaar uit de strijd. De Wernhoutse corners waren zeer gevaarlijk,  Leroy Gommers knikte Wernhout in de 26e minuut op voorsprong uit een corner van Thijs, 2-1. Een klein kwartier voor de rust zet Hein met een steekpass Mathieu  1 op 1 met de keeper, Mathieu’s poging gaat maar net naast.

In de 40e minuut wordt er een overtreding in de zestien op Mathieu gezien en de hiervoor toepasselijke straf vanaf elf meter wordt door Maikel hard en hoog in het dak van de goal binnengeknald, 3-1.

Na rust probeerde Grenswachters met de wind in de rug de druk op Wernhout te houden,  hier had de thuisploeg best wat moeite mee. Wernhout kwam zodoende zelf maar weinig aan voetballen toe, de bal werd telkens veel te snel weer ingeleverd en dit resulteerde in de 70e minuut in een ongelukkige tegentreffer. Een voorzet van Grenswachters werd door Davey ongelukkig beroerd en belandde in eigen doel, 3-2.

Toch kroop Wernhout af en toe nog uit zijn schulp, zes minuten na de aansluitingstreffer zette Karel, die net was ingevallen, voor op Maikel die van dichtbij de bal kon binnenleggen in de verre hoek. 4-2. Zo had Wernhout weer wat marge, Grenswachters gaf niet op en bracht nog wat verse aanvallende krachten in om een nederlaag af te wenden.

Vijf minuten voor tijd brachten de gasten de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd toen één van hun corners bij de 2e paal werd binnengekopt, 4-3.

Er volgde nog een spannende slotfase waarin Grenswachters nog 1 echte dot van een kans kreeg maar die, gelukkig voor Wernhout,  werd verprutst.

Zo werd een zwaarbevochten overwinning over de streep getrokken.

Komend weekend is Wernhout vrij, over twee weken, op 6 maart speelt Wernhout thuis tegen ODIO uit Ossendrecht.