Wernhout stelt teleur in Clinge en loopt tegen zeperd aan

26-3-2023  Clinge 1 – Wernhout 1 5-1 (3-1)

Na de eerste driepunter in 2023 van vorige week waren de verwachtingen hoog in en tegen hekkensluiter Clinge, maar helaas voor Wernhout werd het een teleurstellende middag.

Wernhout begon feitelijk gezien vrij goed aan de wedstrijd en kwam na 4 minuten met 0-1 voor door een doelpunt van Jurre, de assist was van Thijs Damen.

Vijf minuten later had Jurre de score na een mooie aanval kunnen verdubbelen maar zijn schot ging nu naast.

In de 12e minuut meldt Clinge zich voor het eerst aan de Wernhoutse goal en deze kans betekende ook meteen de gelijkmaker, 1-1. Wernhout herpakt zich en in de 15e en 18e minuut hield de Clingese doelman zijn team in de wedstrijd met 2 reddingen op pogingen van Mathieu en Max.

Net voor het half uur wordt eerst voor Wernhout en daarna voor Clinge een treffer afgekeurd wegens buitenspel.

Tien minuten voor de rust komt Wernhout na te slap ingrijpen achterin op een 2-1 achterstand  en kort voor rust valt tot overmaat van ramp ook de 3-1 op een zelfde manier.

Na de thee probeert Wernhout het wel om de wedstrijd te laten kantelen maar bij de kansjes die er komen zit het dan in de afwerking ook niet mee. Een kwartier voor tijd schiet Clinge uit een afgeslagen corner van afstand de 4-1 binnen en is de wedstrijd definitief beslist.

Kort voor tijd wordt het ook nog 5-1 en wordt Wernhout door de hekkensluiter hard met de neus op de feiten gedrukt,  met als les dat het in de laatste 5 competitiewedstrijden anders voor de dag zal moeten gaan komen om de na-competitie voor degradatie te ontlopen.

Komende week komt koploper Terneuzen op bezoek in Wernhout. In de heenwedstrijd werd Wernhout in Terneuzen op kunstgras op een dikke nederlaag getracteerd, hopelijk kan het komende zondag tegen de laatste Zeeuwse tegenstander van dit seizoen wel verrassen.