Wernhout sprokkelt een puntje in de kampioenswedstrijd tegen Gastel

12-5-24  Sc Gastel 1 – Wernhout 1 1-1 (0-1)

Op wedstrijddag 24 een belangrijke speelronde op een zonnig Sportpark Blankershove in Oud Gastel. De thuisploeg kan bij een misstap van concurrent BSC kampioen worden en voor Wernhout was een resultaat wenselijk(lees noodzakelijk) om weg te blijven van de directe degradatie plaatsen.

Gastel schoot uit de startblokken en zeker in de eerste 15-20 minuten moest Wernhout alle zeilen bijzetten,  en soms ook met kunst en vliegwerk,  om Gastelse treffers te voorkomen.  Gijs redde een aantal keer goed en het zat nu ook eens een keer mee in plaats van tegen, anders had het zo maar binnen een klein half uur 3 of 4-0 kunnen zijn voor de thuisploeg.

In het tweede deel van de eerste helft nam de Gastelse druk dan ook geleidelijk af en kwam Wernhout beter in de wedstrijd.  Na ruim een half uur was het Wernhout dat brutaal en onverwacht de leiding nam.

Davey plaatste een vrije trap op het hoofd van Maikel die maar hoefde te schampen om te scoren, 0-1. Deze gevoelige tik kwam Gastel voor rust niet meer te boven en Wernhout haalde vrij gemakkelijk de rust met deze voorsprong op zak.

Na de thee kreeg Gastel er niet de schwung in van de beginfase van de wedstrijd, maar in de 53e minuut kwam Wernhout wel goed weg dat een Gastelse kopbal maar net naast ging. Net binnen het uur kwam Gastel wel langs zij, met een bijna identieke goal als in de eerste helft werd Gijs nu geklopt, 1-1.

De kampioenskoorts begon nu weer te stijgen bij de thuisploeg, Gastel drong weer verder aan om de winst in eigen huis te kunnen houden. Ondertussen kwam in Gastel het nieuws ter ore dat BSC tegen VVR een voorspong verspeeld had en op achterstand stond. Bij deze eindstand zou Gastel het kampioenschap beet hebben.

Dit bracht de thuisploeg aan het einde van de wedstrijd weer wat in dubio, doorgaan voor de winst met als risico zelf tegen een tegentreffer aan te lopen en Wernhout koesterde aan het eind van de wedstrijd het eventueel te behalen punt. Gastel kreeg het niet voor elkaar om de Wernhoutse code voor de 2e keer te kraken en zo bleef de wedstrijd steken op een 1-1 eindstand.

Gastel kon na de uitslag van VVR-BSC toch nog juichen en een mooi kampioensfeestje vieren. Wij wensen Gastel dan ook proficiat met dit terechte kampioenschap!

Komende week staat voor Wernhout de laatste competitiewedstrijd op het programma thuis tegen vv Steen en is het tevens de afsluitingsdag van dit seizoen.