Wernhout speelt in een rommelige pot gelijk tegen DIOZ

1-3-2020  DIOZ 1 – Wernhout 1 1-1 (1-0)

Uit bij DIOZ in Zegge pakte Wernhout in een rommelige wedstrijd in de slotfase een puntje. De gastheren waren in de eerste helft de gevaarlijkste ploeg en kwamen al binnen 2 minuten op voorsprong. Een vrije trap werd door DIOZ in de Wernhoutse zestien gepompt en de bal verdween via een halve omhaal in de verre hoek achter Gijs, 1-0.

Enkele minuten later redde de DIOZ-doelman op een poging van Maikel die in stelling werd gebracht door Mathieu. Verder raakte DIOZ in de eerste helft nog een keer de lat uit een vrije trap en ging er nog een kans via de paal naast. Helaas voor Wernhout moest Chris na een ongelukkige botsing het veld verlaten met een gebroken neus, vanaf deze plaats beterschap.

In het laatste deel van de eerste helft werd Wernhout sterker en in de slotfase ging een kopbal van Leroy nog via de lat over.

In de tweede helft drong Wernhout aan en duurde het tot de 80e minuut voor de gelijkmaker viel. Max tikte voorzet die in het 5 metergebied smoorde van dichtbij binnen, 1-1. In de laatste minuten probeerde Wernhout nog de winnende te forceren maar dit lukte helaas niet.

Komende zondag speelt Wernhout uit tegen RSV in Rucphen. De eerste wedstrijd in Wernhout ging met 1-2 verloren, hopelijk komt zondag de revanche.