Wernhout speelt gelijk tegen degradant SVC

Op een zonnige zondagmiddag op een goed bespeelbaar veld heeft Wernhout een punt gepakt tegen SVC. Driemaal kon Wernhout 1 een achterstand ombuigen en kreeg het genoeg mogelijkheden op de overwinning, maar na 90 minuten werden de punten gedeeld.
De opstelling van Wernhout 1 was: Carlo – Bram – Lars – Alex – Jens – Sjoerd – Davey – Marvin – Thijs – Maikel – Mathieu. Op de bank zaten: Leroy – Niels – Hein – Max.
Wernhout begon ontzettend slap aan de wedstrijd. SVC zette Wernhout gelijk flink onder druk en forceerde al direct een paar corners. Direct bleek dat de thuisploeg hiermee voor behoorlijk wat gevaar stichtte. Na 10 minuten spelen kreeg Wernhout de deksel op de neus. Door slap ingrijpen, kreeg de spits van SVC de mogelijkheid om de bal op de borst aan te nemen en de poging met een omhaal tot een doelpunt te kunnen forceren, 1-0.
Na de goal herpakte Wernhout zich enigszins en kon het een aantal keer gevaarlijk worden. Na een aantal goede mogelijkheden van onder andere Marvin en Thijs was het uiteindelijk topscorer Maikel die voor de 1-1 tekende. Na een aanval over rechts belandde de bal via Jens bij Mathieu. Laatstgenoemde legde de bal panklaar voor Maikel die dit buitenkansje niet liet liggen, 1–1.
Na de gelijkmaker verzuimde Wernhout het initiatief in handen te nemen. De scherpte ontbrak deze middag bij Wernhout. Erg veel onnodig balverlies leidde geregeld tot mogelijkheden voor de thuisploeg uit Standaardbuiten. Na zo’n 25 minuten spelen kwam SVC op voorsprong. De spits van SVC reageerde accurater op een voorzet vanaf rechts dan de Wernhoutse defensie. In de lange hoek werd doelpost Carlo voor de tweede maal deze middag verschalkt, 2-1.
Hiermee stond de ruststand op het (niet aanwezige) scorebord. Na de rust moest het beter en binnen 1 minuut na rust bood Davey hier gehoor aan. Een indraaiende vrije trap belandde direct in de verre kruising. Davey vierde het feestje voor de dug-out met assistent Joost. Wederom kreeg Wernhout het niet voor elkaar om SVC over de knie te krijgen. Halverwege de tweede helft was het de thuisploeg die weer op voorsprong kwam. Een voorzet werd ditmaal bij de eerste paal verlengt tot doelpunt. Voor de derde maal deze middag kwam SVC op voorsprong, 3-2.
Kort achter elkaar wisselde Jan Hereijgers Jr. drie man om met verse krachten nog iets te forceren. Sjoerd, Marvin en Bram werden gewisseld voor Niels, Leroy en Hein. Direct na de drinkpauze was het Leroy die werd weggestoken aan de rechtse kant. De invaller bereikte Mathieu die genadeloos binnenschoot, 3-3.
In de slotfase waren er nog een aantal kansen voor Wernhout, maar deze werden niet verzilverd. Een 3-3 eindstand en Wernhout op 31 punten.
Volgende week speelt Wernhout z’n allerlaatste wedstrijd van het succesvolle seizoen. Het jaar zou mooi afgesloten kunnen worden als er in de laatste wedstrijd thuis wordt gewonnen van VVR. Hiermee zou Wernhout volgende week nog een bepalende rol kunnen gaan spelen in de strijd om het kampioenschap.