Wernhout sluit eerste seizoenshelft goed af met zege op SVC

17-12-2017 Wernhout 1 – SVC 1 5-0 (2-0)

In de laatste wedstrijd voor de winterstop heeft Wernhout thuis afgerekend met hekkensluiter SVC. De Standdaarbuitenaren leden in Wernhout hun 7e verliespartij op rij en blijven op de laatste plaats staan. Wernhout sluit door deze driepunter aan bij de subtop van de ranglijst met een 5e plaats.

In de 8e minuut kon er al gejuigt worden op Wernhout toen Maikel met een vrije trap beheerst onder in dehoek met zijn 7e van het seizoen  de openingstreffer maakte, 1-0. Binnen het half uur had Wernhout pech dat er noodgedwongen twee keer gewisseld moest worden nadat Jordan in een duel ongelukkig ten val kwam en Thijs dusdanig werd neergesabeld dat beiden niet verder konden. Voor bovenstaand duo kwamen Bram en Karel in het veld. In de 37e minuut verdubbelde Maikel met een rebound de score,2-0. Een paar minuten later werd een treffer van SVC afgekeurd wegens buitenspel. Kort voor de thee waren Karel en Michael nog dichtbij de 3-0 maar beide pogingen gingen over of naast.

Na de break was het snel over en uit met SVC dat starte met een paar offensievere omzettingen. Binnen 5 minuten liep Wernhout uit naar 4-0 door Karel die met een mooie actie de zestien binnen dribbelde en fraai binnenschoot in de verre hoek en Mathieu die met een kopbal over de uit zijn doel gelopen SVC-keeper simpel afronde op aangeven van Maikel. In de 65e minuut maakte Maikel uit een voorzet van Kamil met zijn 3e van de middag de 5-0.

Hierbij bleef het en zo kan Wernhout met een goed gevoel de winterstop in. Vanaf deze plaats wil de selectie van Wernhout alle supporters weer danken voor hun morele steun en iedereen alvast Prettige Kerstdagen en een gezond en sportief 2018 toewensen.

De eerstvolgende competitiewedstrijd staat gepland op 28 januari 2018 uit bij vv DSE in Etten-Leur.