Wernhout sleept de overwinning uit het vuur tegen GESTA

21-10-2018  Wernhout 1 – GESTA 1  1-0 (1-0)

In het begin van de wedstrijd waren de beste kansen voor Wernhout.  Chris kon van dichtbij net niet zijn kruin tegen de bal krijgen bij één van de eerste Wernhoutse corners van Thijs Damen. Na een kwartier een bal van Mathieu op Marvin maar zijn schot werd geblokt door zijn Galderse tegenstander. Een minuut later kan Leroy alleen doorlopen naar de goal maar de diepe bal is net te hard en een prooi voor de GESTA –keeper.

Het eerste echte gevaar van GESTA komt na een half uur, de Galderse spits kapt zich goed vrij aan de achterlijn en dwingt Carlo tot een prima redding. Twee minuten later levert de GESTA-keeper de bal zo maar in bij Mathieu die Maikel in stelling brengt en met een lage bal onder in de hoek de score opent, 1-0. Tot de rust meldt GESTA  zich nog twee keer in de Wernhoutse zestienmeter met een schot dat naast  gaat en nog een redding van Carlo die de bal wegplukt voor de voeten van de GESTA-spits.

Na de thee verzuimt Wernhout om de score te verdubbelen. Een schot van de ingevallen Dennis , op aangeven van Mathieu, wordt gered door de Galderse doelman. Even later een snelle aanval via Maikel, Thijs en Dennis maar laatsgenoemde schiet rakelings naast. Na een klein uur moet Thijs Damen met 2x geel het veld verlaten en stond Wernhout dus het laatste half uur met een mannetje minder.

Wernhout zakt wat in en GESTA weet ondanks het vele balbezit niet echt veel gevaar te stichten. Tussendoor laat de ingevallen Karel zich zien met een pegel vanaf de middenlijn die maar rakelings naast gaat buiten het bereik van de keeper. In de tumultueuze slotfase verhoogt GESTA de druk op het Wernhoutse doel en worden 2 Galderse treffers  terecht afgekeurd door de dienstdoende scheidsrechter,  wegens duwen en buitenspel.

Ondanks dat het geen grootse wedstrijd was deed Wernhout, met een man minder,  wel wat het moest doen in de slotfase. Hard werken en de overwinning over de streep trekken, dat is ook een kwaliteit.

Komend weekend speelt Wernhout uit tegen GSC/ODS uit Dordrecht. De Dordtenaren zijn na 2 nederlagen in een betere reeks belandt, de laatste drie wedstrijden werd er twee keer gewonnen en één keer gelijk gespeeld. Wernhout zal dus wederom aan de bak kunnen.