Wernhout profiteert van nederlaag OMC en komt op kop in 5B

19-2-2017 NVS 1 – Wernhout 1 1-4 (1-2)

Uit bij NVS in Nieuw-Vossemeer werd competitiewedstrijd nummer 15 gespeeld. In de thuiswedstrijd had Wernhout weinig te duchten gehad van NVS. Ook in deze wedstrijd begon Wernhout redelijk goed en stond er na 10 minuten de 0-1 op het scorebord. Uit een voorzet van Bram schoot Thijs met een halve omhaal raak. Hierna was er even een fase dat NVS met corners wat gevaar stichtte maar daarna pakte Wernhout terug het initiatief. Na een half uur strafte Davey een fout van de keeper af en verdubbelde hiermee de score, 0-2. Kort voor de rust maakte NVS uit een penalty de aansluitingstreffer, 1-2.

Na rust kwam Wernhout niet echt meer in de problemen. René maakte na ruim 50 minuten op aangeven van Thijs er 1-3 van en een kwartier voor tijd wederom Thijs met de assist op Davey die met zijn tweede van de middag de eindstand op 1-4 bracht.

Door deze overwinning en de nederlaag van OMC bij SAB komt Wernhout voorlopig op kop in 5B. OMC heeft 1 punt minder dan Wernhout maar ook een wedstrijd minder gespeeld.

De eerstvolgende competitiewedstrijd is op 12 maart thuis tegen Moerstraten.