Wernhout pakt op de valreep drie punten

-10-2020 Wernhout 1 – WVV’67 1 1-0 (0-0)

Tegen het Woensdrechtse WVV’67 pakte Wernhout in de slotfase de overwinning, waar gezien het spelbeeld een gelijkspel eigenlijk terecht was geweest. De gasten, die ten opzichte van vorig seizoen een paar versterkingen hadden,  lieten zien over een leuk team te beschikken. Door de nieuwe corona-maatregelen werd de wedstrijd helaas afgewerkt zonder publiek.

In de 4e minuut was er de eerste kans voor de gasten die werd gemist. Een tiental minuten later een vrije trap vanaf de zijkant die door Davey werd voorgegeven en door Maikel naast werd geschoten.Een poging van Davey op aangeven van Maikel werd gepakt door de WVV-keeper.

Net voor rust een paar kansjes voor WVV. De eerste wordt gered door Carlo, de tweede gaat over.

Kort na rust is er een kans voor Max, uit een voorzet van Jurre, die van dichtbij naast schiet.

In de 58e minuut verovert Max de bal rond de middenlijn, in plaats van richtong de goal te dribbelen waagt hij zijn kans, maar zijn ietwat te gehaaste schot wordt een gemakkelijke prooi voor de Woensdrechtse keeper. Na ruim een uur een goede kans voor WVV maar Carlo tikt de bal onder uit de hoek en houdt de nul op het scorebord.

In de slotfase zijn de beste kansen nog wel voor Wernhout. Een voorzet van Marvin wordt door Mathieu met de voet verlengd maar de WVV-keeper tikt de bal naast. WVV komt nadien nog goed weg dat een vrije trap van Maikel via de lat over gaat.

Vijf minuten voor tijd krijgt Frans voor een te late tackel rood en Wernhout moet met een man minder de wedstrijd uitspelen. De brilstand blijft op het scorebord staan tot minuut 89.In de laatste minuut wordt bij WVV door de verdediging een bal binnen de zestienmeter slecht verwerkt en door Max opgepikt. Max draait weg bij zijn tegenstander en wordt hierbij getoucheerd en zodoende ten val gebracht. De bal belandt op de stip en Maikel faalt niet, 1-0.

Door deze overwinning blijft Wernhout nog op kop in 4B. Hopelijk gooit corona geen roet in het eten en spelen we komende zondag uit bij Vivoo in Huijbergen.