Wernhout pakt de draad weer op en klopt NVS

24-4-2022 Wernhout 1 – NVS 1  3-0 (1-0)

Thuis tegen NVS pakte Wernhout de draad weer op en won in een degelijke wedstrijd met 3-0. Wernhout had de controle en NVS werd enkel een paar keer echt gevaarlijk.

In de 9e minuut is de eerste kans voor Maikel, de assist is van Thijs van de Buijs en de NVS-doelman houdt zijn team op de been. Na ruim een half uur stuurt Thijs Damen Jurre weg, Jurre kapt zijn tegenstander uit en schiet van dichtbij op de keeper. Zeven minuten voor rust komt Wernhout dan toch op voorsprong,  Thijs Damen zet voor op Maikel die de bal binnenknikt, 1-0.

Kort hierna bijna weer een goal van Maikel, Davey zet voor en Maikel schiet echter net naast. Vlak voor rust scoort NVS uit het niets bijna de gelijkmaker, Gijs van Loon die Carlo Marijnissen verving werd bijna verschalkt vanaf een meter of 40 afstand, maar de bal ging net over.

Een paar minuten na de rust staat Wernhout bij een vrije trap van NVS te slapen en komt goed weg dat de poging van dichtbij over gaat. In de 50e minuut een goede voorzet van Jurre, Maikel schiet van dichtbij over.mNa een uur redde de NVS-keeper twee keer achter elkaar op een goed schot van Hein en de rebound van Max.

Een paar minuten later valt dan toch de 2-0, Hein speelt Maikel aan in de zestien en krijgt de bal terug en verschalkt met een mooie dribbel twee verdedigers en de keeper.

In de 66e minuut een mooie knal van afstand van Maikel, de bal komt via de onderkant van de lat met een stuit terug het veld in.

Ruim een kwartier het einde gooit Wernhout de wedstrijd in het slot.  Davey stuurt Max weg die de bal beheerst langs de keeper binnen schiet, 3-0. Kort voor tijd scoort Mathieu nog op fraaie wijze, maar helaas wordt wegens buitenspel de treffer afgekeurd.

Komende zondag speelt Wernhout uit tegen Grenswachters in Putte.