Wernhout onderuit in en tegen vv Steen

12-2-2023 Steen 1 – Wernhout 1 4-1 (1-1)

Wernhout is er nog niet in geslaagd om de zegekar in 2023 aan het rijden te krijgen. In de uitwedstrijd tegen vv Steen kon Wernhout geen aanspraak maken op 3 punten, daarvoor was het vertoonde spel te mager.

Steen ging als een opgedraaide tol van start en dit leverde al gelijk in de eerste 5 minuten  2 grote kansen op die beide nog voor de doellijn werden weggewerkt. Na een minuut of 10 kwam Wernhout beter in de wedstrijd. Thijs vd Buijs zette door op links en via Maikel belandde de bal voor de voeten van Mathieu die over schoot.  Een kopbal van Maikel uit een corner van Davey had te weinig kracht om de Steense doelman te verrassen.

Na een klein half uur een vrije trap van Davey, de afgeslagen bal komt bij Jurre terecht die de bal over werkt. 10 minuten voor rust valt een voorzet van Jurre ietwat gelukkig bij de 2e paal binnen en zo komt Wernhout op voorsprong, 0-1.

In de 2e helft moest er door blesssureleed wat geschoven worden in de formatie na het uitvallen van beide centrale verdedigers.

Na 53 minuten komt Steen langszij. De linksbuiten van Steen gaat met een diepe bal aan de haal en schiet via de binnenkant van de paal in de verre hoek de bal achter Gijs, 1-1. Een paar minuten later een kopbal van Thijs vd Buijs, uit een corner van Davey, die via een Steense verdediger naast gaat.

In de 68e minuut komen de gastheren op 2-1 en hierna probeert Wernhout met wat positiewisselingen terug in de wedstrijd te komen. Davey kan in de 72e minuut van net buiten de zestien uithalen, maar de bal stuitert op het hobbelige veld op en vliegt hoog over.

6 minuten voor tijd maakt Steen vanuit een counter de 3-1 en lijkt de wedstrijd gelopen. Een paar minuten later valt een vrije trap vanaf de zijkant bij de 2e paal binnen en gaan de boeken dicht met een 4-1 eindstand en een verdiende overwinning van Steen.

Wernhout heeft een paar weken de tijd om de spreekwoordelijke wonden te likken, te carnavallen  en blessures op te lappen. Op 5 maart is de eerstvolgende wedstrijd,  thuis tegen Philippine,  dat zich in de winterstop flink heeft versterkt met 4 nieuwe spelers. Wernhout zal aan de bak moeten om de punten in de knip te steken.