Wernhout moet in laatste thuiswedstrijd meerdere erkennen in Groen Wit

14-5-2023 Wernhout 1 – Groen Wit 1 1-6 (0-1)

In de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen was Groen Wit te gast in Wernhout en was het plan van de thuisploeg om proberen aan te blijven haken in de 3e periode.

De gasten, die door hun bekeravontuur terug in een flow zijn geraakt,  lieten Wernhout na 90 minuten echter vrij kansloos achter met een ruime 1-6 nederlaag. Een stunt zat er nimmer in deze middag, daarvoor was Groen Wit te sterk.

Tot aan de pauze moest Wernhout al aanpoten om Groen Wit enigszins af te stoppen en waren de kansen vooral voor de gasten, maar bleven de treffers vooralsnog uit. Wernhout leek tot de rust te gaan halen zonder schade, echter werd balverlies in de opbouw afgestraft en werd met een 0-1 tussenstand de kleedkamer opgezocht.

Na de thee schakelde Groen Wit nog een tandje bij en liep Groen Wit tussen de 52e en 62e minuut rap uit naar 0-4 en zat de wedstrijd hiermee in de tas van de gasten uit Princenhage.

In het laastste kwartier liep Groen Wit nog uit tot 0-6. In blessuretijd redde Hein nog de eer namens Wernhout met een schot onder in de korte hoek, 1-6.

Door deze zege pakte Groen Wit definitief de 2e plek op de ranglijst, Terneuzen kroonde zich met de uitzege bij HVV tot kampioen van 3A, proficiat vanaf deze plaats namens vv Wernhout.

Komende zondag staat de laatste wedstrijd van dit seizoen op het programma, de derby, uit tegen Zundert. Wernhout is zelf uitgespeeld voor de ‘prijzen’, Zundert is nog met Schijf verwikkeld in de strijd voor de 4e plaats in de eindstand, welke recht geeft op na-competitie voor promotie.

Hopelijk gaan we het toch al mooie seizoen afsluiten met een spannende derby.