Wernhout heeft een makkie tegen De Schutters en loopt in op OMC

27-11-2016  Wernhout 1 – De Schutters 1 6-1 (3-0)

In de tiende wedstrijd van het seizoen schoof Wernhout vrij eenvoudig De Schutters uit Stampersgat aan de kant. Voor de thee hadden de gasten buiten een paar corners en vrije trappen weinig in te brengen. In de 8e minuut opende Chris de score door een corner van Jordan van dichtbij tegen de touwen te werken, 1-0. Vervolgens schoot een minuut of tien later Teo over en even later Nuwan naast na een steekbal van René. Na een half uurtje scoorde Chris met hetzelfde recept. Wederom een corner van Jordan en van dichtbij de ‘final touch of Chris’,  2-0. Tien minuten voor de thee viel de derde treffer van de middag, Sjoerd stuurde Jordan diep die na mistasten van de Stampersgatse defensie alleen op De Schutters-keeper af kon en met een bekeken schot voor 3-0 zorgde.

Na de thee starte Wernhout goed en kreeg Leroy een kans die gered werd door de Stampersgatse sluitpost. Een paar minuten later een slalom van Jordan door de defensie en  een keurige afronding waardoor Toon de stand op het scorebord op 4-0 kon drukken. Hierna volgde een fase van een half uur dat Wernhout het wel geloofde en De Schutters zowaar de gelegenheid kregen om wat te combineren. In de 79e minuut leidde dit er toe dat een speler van De Schutters zo door de Wernhoutse defensie drong en hierdoor de eretreffer kon maken, 4-1. Toch was het slotaccoord voor Wernhout dat in de laatste tien minuten nog even terug aanzette.  René zorgde met twee kopballen uit een voorzet van Teo en de ingevallen youngster Max voor de 5-1 en 6-1.

Doordat PCP en OMC in hun onderling treffen de punten hadden gedeeld werd het voor Wernhout een topweekend en liep het 2 punten in op koploper OMC dat nu twee verliespunten minder heeft dan Wernhout. Komende zondag staat de uitwedstrijd tegen PCP op het programma. In de thuiswedstrijd zegevierde Wernhout verdiend met 2-1. Hopelijk kan het zondag dit kunstje herhalen en zo in het spoor blijven van OMC.