Wernhout loopt uit bij ODIO tegen eerste nederlaag aan

18-4-2022  ODIO 1 – Wernhout 1  2-0 (2-0)

In Ossendrecht liep Wernhout tegen ODIO tegen de eerste competitienederlaag aan.

De gastheren speelden compact en Wernhout speelde zeker in de eerste helft in een te laag tempo om tegen ODIO echte kansen af te dwingen. ODIO kwam in de 12e minuut ietwat gelukkig op voorsprong. Een afgeslagen corner belandde voor de voeten van een ODIO-speler wiens schot naast ging, ware het niet dat er op de achterlijn nog een ploeggenoot stond die van dichtbij binnen kon werken. 1-0.

In de 19e minuut kon de ODIO-spits na een foutje achterin alleen op Carlo af en rondde dit koelbloedig af en verdubbelde zo de stand, 2-0. Drie minuten later was de wedstrijd al bijna beslist, maar Carlo kon nu in een 1 tegen 1 situatie wel redding brengen en hield zo Wernhout nog in de wedstrijd.

Kort voor rust was Wernhout dicht bij de aansluitingstreffer, de kopbal van Thijs vd Buijs ging echter via de lat over.

Na de thee voerde Wernhout de druk op en kwam ODIO met de rug tegen de muur te staan.

Max, Jurre en Bram zorgden voor vers bloed en nu kwamen er wel kansen, maar helaas geen goals. ODIO streed voor wat het waard was en zeker het laatste half uur toen de pijp leeg geraakte kwamen er voor Wernhout diverse kansen.

Uiteindelijk zat er altijd nog net een been of voet tussen of was het de keeper die zijn ploeg met een paar goede reddingen er doorheen sleepte.

De concurrenten Rimboe en BSC verloren ook allebei zodat in de stand in de top 3 niets verandert.

Komende zondag speelt Wernhout thuis tegen NVS uit Nieuw-Vossemeer, hopelijk kan Wernhout dan de draad weer op pakken.