Wernhout legt SAB over de knie

19-11-2017 Wernhout 1 – SAB 1  4-1 (1-0)

In de 8e wedstrijd van het seizoen was de kampioen van vorig seizoen, SV SAB uit Breda te gast op Wernhout. In de eerste helft bleek SAB vooral een tandeloze tijger te zijn en waren de Bredanaars buiten een paar corners in aanvallend opzicht onzichtbaar. Wernhout kreeg na vier minuten al een dot van een kans, waarbij Mathieu Thijs in stelling bracht en één van de Bredase verdedigers net voor de doellijn nog een voet tegen de bal kreeg en zo een tegentreffer voorkwam. Na 26 minuten sneed Thijs vanaf rechts goed naar binnen en zijn voorzet/schot verdween langs de tweede paal naast de goal van SAB. Vijf minuten later verkeek de SAB-keeper zich op diepe bal en dacht deze even te pakken, ware het niet dat Maikel goed was doorgelopen en er met de bal vandoor ging en deze simpel kon binnentikken, 1-0. Kort voor de rust kreeg Maikel nog een goede mogelijkheid en deze ging helaas naast. Zo kwam SAB goed weg dat de wedstrijd met de rust al niet gespeeld was.

Na de thee was er bij SAB wat meer beleving en in de 54e minuut scoorde de Bredanaars na een aanval door het midden de gelijkmaker, 1-1. Een paar minuten later een kans voor Mathieu die de bal over werkte. Na een uur spelen kwam Wernhout weer op voorsprong. Davey bereikte met een vrije trap vanaf de zijkant Leroy die de bal in de bovenhoek joeg, 2-1. Hierna kreeg SAB nog een paar kansen waarvan de eerste naast ging en de tweede Jasper knap redde met de voeten. Karel (naast) en Maikel(redding keeper) konden hun kansen niet verzilveren maar in de slotfase ging het toch helemaal mis voor de Bredanaars. In de 90e minuut werkte één van de SAB-verdedigers uit een corner de bal in eigen doel, 3-1. In blessuretijd kreeg Wernhout na een overtreding in de zestien ook nog een pingel die door Maikel werd benut en zo werd de eindstand 4-1. Wernhout won dikverdiend deze pot en steeg door de driepunter een paar plaatsjes op de ranglijst.

Komende zondag speelt Wernhout uit bij Noordhoek. De club uit het gelijknamige dorp staat op de voorlaatste plaats en zal er dan ook alles aan gaan doen om de punten in eigen huis te houden. Wernhout zal minimaal dezelfde beleving en strijd moeten leveren als tegen SAB om de drie punten in de tas te kunnen steken.