Wernhout laat het wederom afweten tegen HSC

12-5-2019 Wernhout 1 –  HSC 1  1-2 (1-2)

Tegen HSC uit Heerle had Wernhout nog iets goed te maken uit de heenwedstrijd, echter liep het anders. In de 6e minuut leverde Wernhout rond de middenlijn de bal in bij HSC en 2 Heerlenaren konden richting Carlo opstomen en na een balletje breed betekende dit ook de 0-1. Een paar minuten later werd Maikel naar de grond getrokken in de zestien en ging de bal op de stip.Maikel voltrok het vonnis zelf, 1-1. In het eerste kwartier nog een paar goede kansen voor Wernhout.

Marvin stuurde Frans diep en die lepelde de bal over de HSC-keeper maar één van de HSC-verdedigers was ook doorgelopen richting hun doel en kon de bal nog voor de doellijn weghalen.Chris werkte van dichtbij uit een corner van Thijs Damen de bal over de Heerlese goal. In de 26e minuut een vrije trap vanaf de zijkant van HSC die verkeerd werd ingeschat door Carlo en de voorsprong voor de gasten was een feit, 1-2. Hierna zakte het spel van Wernhout weg en kwam het nog goed weg dat een kopbal van HSC kort voor rust naast ging.

Na de thee werd het spel er aan beide kanten niet beter op. Wernhout speelde onzorgvuldig en leed te veel onnodig balverlies. Carlo redde nog twee keer bij kansen van HSC en de HSC-doelman redde op een kopbal van Leroy.

In de allerlaatste minuten ging een vrije trap van Davey nog over en hielp HSC ook nog een grote kans om zeep.

HSC verdiende uiteindelijk de overwinning op wilskracht en had dat mede te danken aan het falen van Wernhout. Met 6 punten meer had Wernhout nog bovenin meegedaan voor een periode, nu rest een anonieme plek onderaan de middenmoot.

Volgende week is de uitwedstrijd tegen Noordhoek. Ook van deze ploeg werd in de heenwedstrijd verloren. Hopelijk kunnen onze jongens het deze keer wel opbrengen om “er vol voor te gaan”.