Wernhout laat Internos ontsnappen in de eerste competitiewedstrijd

24-9-2017 Internos 1 – Wernhout 1 3-2 (1-2)

In Etten-Leur was Wernhout te gast op sportpark ‘De Hooge Neerstraat’ voor de seizoensouverture tegen Internos. Na een wat aarzelende start en een bal op de paal van Internos nam Wernhout de wedstrijd in handen. Thijs dwong de Internos-doelman tot een redding en twee keer kort achter elkaar was er gevaar voor het doel van Internos uit een corner. Na ruim tien minuten een voorzet van Leroy die over de Internos-doelman bij de tweede paal binnen viel en Wernhout met een ‘lucky’ op voorsprong, 0-1. Tien minuten later een voorzet van Maikel op Frans die de tweede Wernhoutse treffer op het scorebord toverde, 0-2. Hierna waren er twee reddingen van Jasper die Internos van een treffer af hielden.

Aan de overkant werd Frans gevloerd door de keeper binnen de beruchte krijtlijnen maar de scheidsrechter zag hier geen penalty in. Na een half uur had Wernhout pech dat het geen vrije trap mee kreeg na een overtreding op Leroy,  maar een corner tegen waaruit Internos de aansluitingsteffer scoorde, 1-2. Kort voor rust had Maikel een foutje van de keeper af kunnen straffen en de marge weer op twee kunnen brengen maar helaas schoot hij naast.

Na de thee schoot Leroy van afstand op de lat, de rebound werd nog op goal gekopt door Maikel en hierop redde de keeper. Vanuit deze redding counterde Internos naar de gelijkmaker, waarbij Wernhout te slap ingreep en Internos de aanval beheerst uitspeelde en afwerkte, 2-2. Uit een vrije trap van Leroy was er een kans van dichtbij voor Maikel maar weer was de keeper een sta-in-de-weg.Nog binnen het uur een schot van Frans in het zijnet en een poging van Davey die een prooi werd voor de Internos-doelman. Twintig minuten voor tijd kwam één van de Internos-spitsen via hun linkerkant door en scoorde uit een moeilijke hoek de 3-2. In de eindfase ging Wernhout meer risico’s nemen maar waren de betere kansen voor de mannen uit Etten-Leur, die de score nog uit hadden kunnen bouwen maar bleef de 3-2 stand op het scorebord.

Zo waren de Wernhoutse druiven zuur in Etten-Leur qua resultaat maar het vertoonde spel biedt wel vertrouwen voor de komende wedstrijden.

De eerste thuiswedstrijd deze competitie is gelijk de derby tegen Schijf wat traditioneel een taaie tegenstander is voor Wernhout. Schijf startte de competitie met een 2-1 overwinning tegen BSC, Wernhout kan dus de borst nat maken komende zondag.