Wernhout krijgt te weinig in en tegen Sprundel

17-2-2019  Sprundel  1 – Wernhout  1 2-1 (1-1)

In de uitwedstrijd bij Sprundel trok de thuisploeg aan het langste eind. Traditioneel gezien speelt Wernhout bij Sprundel altijd een behoorlijke pot en dat was ook deze zondag het geval. Sprundel starte fel  en in de 5e minuut stond Wernhout in de omschakeling verdedigend niet goed en dit werd door de gastheren gelijk afgestraft. De Sprundelse spits kreeg vrij baan richting Carlo en rondde dit feilloos af, 1-0.

Wernhout liet zich door deze domper niet van de wijs brengen en wist geregeld de Sprundelse verdediging aan het werk te zetten, alleen echte grote kansen leverde dit niet op. Na een half uur legde Thijs vd Buijs zijn tegenstander in de luren binnen de zestien, Thijs werd gevloerd en dit leverde een pingel op waar Maikel wel raad mee wist, 1-1. Tot de thee golfde het spel nog wat op en neer zonder grote kansen.

Na de thee startte Wernhout goed, maar was het Sprundel dat uit het niets met een afstandschot na een uur spelen weer op voorsprong kwam. Een meter of vijf buiten de zestien draaide de Sprundelse spits zich handig vrij en schoot in de bovenhoek raak, 2-1. De ingevallen Karel soleerde zich twintig minuten voor tijd knap vanaf de middenlijn tot in de Sprundelse zestienmeter en schoot maar rakelings naast en een schot van Davey ging over. Ook Sprundel kon Wernhout  niet de genadeklap geven in de slotfase, maar won uiteindelijk wel.

Volgende week zondag staat de inhaalwedstrijd thuis tegen DIOZ op het programma. Uit in Zegge liet Wernhout de winst uit handen glippen in de slotfase, komende zondag telt er maar één ding:  de drie punten in eigen huis houden.