Wernhout kan geen resutaat boeken tegen Hontenisse

17-3-2024 Wernhout 1 – Hontenisse 1 0-2 (0-0)

Voor de derde wedstrijd op rij kon Wernhout geen resultaat boeken in 3A. Vorige week was er te weinig beleving en inzet om enige kans te maken op een goed resultaat, deze zondag was er de inzet en beleving wel, maar ontbrak het aan een beetje geluk op de juiste momenten.

In een redelijk opgaande wedstrijd, waarbij er aan beide kanten geen sprake was van goed voetbal  trok uiteindelijk Hontenisse aan het langste eind. In de eerste helft waren de gevaarlijkste momenten voor Wernhout. Na 8 minuten een vrije trap van Thijs richting Maikel, die bij de 2e paal richting de verre hoek mikte. Daar werd de bal nog net voor lijn weggehaald.

Net na het eerste half uur een diepe bal van Carlo op Jurre, Jurre gaat met de bal  langs de Hontenisse-doelman maar kan de bal niet meer binnen houden, dus weg kans. Een minuut later het eerste echte gevaar van Hontenisse maar Gijs brengt redding.

Na de thee bedient Hein Jurre, zijn schot wordt half verwerkt door de Hontenisse-keeper maar nog voor de lijn weggewerkt door één van zijn verdedigende kompanen. In de 56e minuut komt Wernhout goed weg, Marvin raakt de bal verkeerd bij het terugspelen op Gijs en de bal komt via de kruising terug in het veld, gelukkig kan Gijs de bal nog op tijd pakken.

Een kleine tien minuten later een schietkans voor Hontenisse, gelukkig voor Wernhout gaat de bal naast. Vier minuten later een mooie aanval van Wernhout, Carlo geeft voor op Karel, die legt terug op Hein die helaas naast schiet.

Een kwartier voor tijd valt de 0-1 van Hontenisse plots uit het niets. Een afgeslagen voorzet wordt vanaf 25 meter door een  Hontenisse-speler op de pantoffel gepakt en verdwijnt nog via een Wernhouts been over Gijs in de verre hoek, 0-1. Een paar minuten later een kans nog voor Maikel, van buiten de zestien meter, maar zijn lob miste de precisie om de doelman van de gasten te verschalken.

In de 83e minuut nog een vrije trap van Thijs maar deze wordt een prooi voor de Hontenisse -keeper. Op de valreep maakt Hontenisse ook nog de 0-2 en is de wedstrijd definitief beslist.

Komende zondag speelt Wernhout uit bij koploper BSC, hopelijk hebben we dan wat meer geluk.