Wernhout JO19 bereikt de bekerfinale!

Door afgelopen zaterdag een uitstekend resultaat tegen RFC weg te hebben gezet, blijft Wernhout een serieuze kandidaat in de titelrace. De 5-2 winst zorgt ervoor dat de 2e plaats op de ranglijst wordt bezet, met maar 1 puntje minder dan koploper SC ’t Zand. Gezien het spel van afgelopen zaterdag is deze plek zeker niet onterecht. Verdedigend stond Wernhout erg goed en ook aanvallend viel er niks te klagen met 5 goals. Met het gevoel en vertrouwen zat het dus wel goed voor de halve finale van de beker die later deze week zou volgen. Terheijden JO19-2 was het laatste obstakel op weg naar de finale.

Normaal gesproken is het maar de vraag of iedereen wel op de afgesproken tijd aanwezig is. Vandaag was dit zeker niet het geval. Iedereen zat vol met energie en had veel zin in de wedstrijd. De kleedkamer werd op tijd opgezocht en voor de verandering stond iedereen een keer op tijd klaar voor de warming-up. Welke tevens, voor het eerst dit seizoen, een keer serieus werd afgewerkt. De mannen waren er dus op gebrand om de finale te halen. Extra motivatie was dat al bekend was dat deze finale tegen SC ’t Zand zou zijn. Mocht Wernhout er in de competitie dus niet meer in weten te slagen om over ’t Zand heen te gaan, zou dit een heerlijke goedmaker kunnen zijn.

Om 8 uur werd onder grote belangstelling van onze trouwe aanhang afgetrapt op het B-veld van Sportpark v.v. Wernhout. Dat kosten nog moeite waren gespaard voor deze wedstrijd bleek wel uit de indrukwekkende vuurwerkshow vooraf. Dat Wernhout er zin in had kwam in de eerste minuten goed tot uiting in het spel. De druk op de Terheijdense verdediging was in de eerste minuten erg groot. Dit leverde al snel de openingsgoal op. Rob ging aan de linkerkant een 1-2 aan met Hein waardoor Rob in positie werd gebracht om uit te halen, hij twijfelde niet en streepte de bal met links in de verre hoek. 1-0! Deze goede start bleek echter geen voorbode voor het spel tijdens de rest van de wedstrijd. Terheijden voerde de druk op en wist er met een aantal handige spelers een paar keer gevaarlijk uit te komen. Wernhout probeerde door te counteren de 2-0 te maken, maar verder dan enkele speldenprikjes kwam het helaas niet. Waardoor de 1-1 gevoelsmatig eerder in de lucht hing. Tot Rob het weer op zijn heupen kreeg. Vanuit vrijwel dezelfde positie als de 1-0 haalde hij op identieke wijze uit. Ditmaal leek de keeper een goede redding in huis te hebben. Helaas voor hem tikte hij hem nog over zichzelf heen, waardoor de goed doorgelopen Sven de bal met enige moeite knap binnen kon tikken. 2-0. Aan het spelbeeld veranderde niet veel, dus zou een 2-0 erg moeilijk worden om de hele wedstrijd vast te houden. De opluchting was daarom erg groot toen Jurre op slag van rust een te korte terugspeelbal wist te onderscheppen, hij omspeelde de keeper en kon met links binnenschuiven. Zo ging Wernhout met een 3-0 stand, die gezien het spelbeeld zeker niet verdiend was, rusten.

De 2e helft begon wat rustiger en golfde langzaam op en neer. Tot op het uur Wernhout een vrije trap op een meter of 20-30 (over de afstand was langs de lijn enige discussie) van het goal kreeg. Carlo die zichzelf regelmatig met Iniesta weet te vergelijken, maakte dat ditmaal ook zeker waar. Hij schoot de bal schitterend in de verre kruising binnen. Waardoor de 4-0 stand op het (denkbeeldige) scorebord verscheen. Ondanks de grote druk die Terheijden weer op wist te voeren, leek niets een finaleplaats meer in de weg te staan. Echter zou Wernhout, Wernhout niet zijn, als het niet toch nog onnodig spannend zou worden. Met 2 snelle Terheijdense goals achter elkaar was het verschil in doelpunten nog maar 2. Vanaf nu was het eigenlijk alleen nog maar tegenhouden, dit werd dan ook met man en macht gedaan. Een aantal keer kwam Wernhout nog goed weg doordat een bal net op tijd geblokt of gepakt kon worden. Maar billenknijpen was het langs de kant zeker. De tijd tikte langzaam voorbij en op een gegeven moment maakte Rob er helemaal een eind aan. De bal viel in de hoek, Rob sprintte er op volle snelheid achteraan en vanaf dezelfde positie als zijn goal, en het schot bij de 2-0 haalde hij wederom op identieke wijze uit. De bal vloog in de verre hoek en de opluchting was zowel op het veld als langs de kant erg groot. De mannen hebben het geflikt, de finale van de beker gehaald!

Eerst zal de volledige focus weer op de competitie gericht moeten worden. Want ook hier is SC ’t Zand dus de grootste concurrent. En wat zou het mooi zijn als we hen op allebei de fronten weten te pakken. Met dezelfde instelling als vanavond is de kans dat dit gaat lukken zeker aanwezig. Wel zullen de mannen uit Tilburg dan nog punten moeten laten liggen.

Wederom willen wij iedereen bedanken voor de steun van vanavond, deze zullen we ook in het resterende gedeelte van de competitie en natuurlijk in de finale van de beker goed kunnen gebruiken! Op zaterdag 4 mei wordt de competitie vervolgd, uit bij VOAB.