Wernhout JO19-1 wint ook van VOAB JO19-3

Na 3 weken geen wedstrijd gevoetbald te hebben was het vandaag, zaterdag 4 mei, weer tijd voor een competitiewedstrijd. VOAB JO19-3 stond op het programma, een team dat tot vandaag nog geen wedstrijd gewonnen had in de 2e seizoenshelft. Aan Wernhout de taak om hier een nederlaag aan toe te voegen, zodat 3 punten konden worden meegenomen naar Wernhout en om de kampioensdroom in leven te houden. Om 14.45 werd er afgetrapt op een zonnige, maar winderige zaterdagmiddag op Sportpark Van Den Wildenberg. De vertrouwde Wernhoutse supporters waren ook weer in grote getale aanwezig om ons naar de overwinning te juichen.

Wernhout begon slecht aan de wedstrijd. De eerste kansen waren dan ook voor VOAB, maar gelukkig stond Jan enkele keren goed op te letten. Tot twee keer toe kon hij verraderlijke schoten van VOAB onschadelijk maken. De Wernhoutse verdediging bleek nog niet helemaal wakker te zijn, want Jan wist wederom met een dubbele safe (en een beetje hulp van de paal) VOAB van het scoren af te houden. Na 20 minuten ging de VOAB’se storm eindelijk liggen en kwam Wernhout beter in de wedstrijd. Dit leidde tot enkele schoten die naast gingen of werden gepakt door de keeper van VOAB. Wernhout hield de druk hoog en niet veel later werd Jurre diep gestuurd op de rechterflank, hij was zijn tegenstanders te snel af en kon beheerst binnen schieten langs de keeper, 0-1! Niet veel later werd Jurre in een identieke situatie opnieuw diep gestuurd door een perfecte bal op maat van Hein. Jurre werd vervolgens onreglementair gestopt door de keeper en de goed fluitende leidsman wees naar de stip. Dit is voor Carlo (tegenwoordig vaker Iniesta genoemd, tenminste dat wil hij zelf) een koud kunstje, 0-2! Na de 0-2 bleef Wernhout aandringen om de volgende treffer te kunnen maken. Dit leidde ook tot enkele vrije trappen op gevaarlijke posities. Jurre ontfermde zich over een bal net buiten de 16, hij legde aan maar schoot helaas over de goal (en het vangnet). Net voor rust kon ook de 0-3 worden gemaakt. Hein zette goed door over de linker flank, gaf laag voor en Karsten kon met buitenkant rechts (want hij heeft geen linkerbeen) makkelijk binnentikken!

Wernhout ging dus met een comfortabele voorsprong de rust in. De wedstrijd was echter verre van gewonnen, want met het slechte begin in het achterhoofd, had het zomaar 3-3 kunnen zijn. Wernhout moest dus scherp uit de kleedkamer komen en de wedstijd zo snel mogelijk op slot zien te gooien.

In het begin van de 2e helft stond al snel de 0-4 op het scorebord, dankzij wat hulp van de verdediging van VOAB. Een voorzet vanaf links werd door een verdediger van VOAB helemaal verkeerd geraakt waardoor deze hoog richting de keeper ging. Deze wilde vervolgens de bal aannemen, met de gedachte dat hij deze bal niet mocht pakken. De aanname van de keeper liet echter te wensen over en de bal sprong zomaar de goal in. Wernhout had dus de gewenste uitbreiding van de voorsprong te pakken. Via Rob kwam er nog een 5e Werhoutse goal bij. Hij was het meest scherp bij een rebound die voortkwam uit een schot van Jurre dat gepakt werd door de keeper. Uiteindelijk wist VOAB nog een eretreffer te maken waar zelfs Jan geen antwoord op had en dit was ook de einduitslag van de wedstrijd, 1-5.

Wernhout heeft dus 3 punten vanuit Goirle mee teruggenomen naar Wernhout. Na de wedstrijd kregen we iets heel moois te horen. Onze directe tegenstander voor het kampioenschap (en de beker), SC ’t Zand JO19-3, heeft verloren van Gloria en dat betekent dat Wernhout JO19-1 nu de koppositie bekleed en een voorsprong heeft van 2 punten op de directe achtervolgers. Wernhout heeft nog 3 wedstrijden voor de competitie op het programma staan. Gilze, Bavel en Baronie zijn hierbij de tegenstanders. Daarnaast volgt een week later de bekerfinale tegen SC ’t Zand JO19-3. Dat betekent dat er nog 4 finales te voetballen zijn, waarbij de 1e zal plaatsvinden op zaterdag 11 mei tegen Gilze JO19-2, een stabiele middenmoter die zeker niet onderschat mag worden. Om 14.30 wordt er afgetrapt op Sportpark v.v. Wernhout, graag tot dan!