Wernhout JO19-1 wint van koploper Roosendaal

Op zaterdag 7 maart stond de thuiswedstrijd tegen Roosendaal JO19-2 op het programma. Dit was niet zomaar een wedstrijd, maar een wedstrijd tegen de koploper. Dat dit de nodige spanning met zich mee bracht was in de voorbereiding goed te merken, iedereen was zowaar netjes voor 13:30 verzameld op het sportpark in Wernhout. Onder goede weersomstandigheden en op een drassig C-veld werd de warming-up geleid door Bram. Volgens hem was dit namelijk de reden dat er vorige week werd gewonnen van The Gunners en zal het ook deze wedstrijd zijn vruchten afwerpen. Met de volgende 11 namen werd er afgetrapt:

Mart in de goal, Bram, Alex, Pèrol & Broos achterin, Carlo, Jurre & Stef de Bakker op het middenveld en Karsten, Sven & Sergio in de aanval.

Op de bank namen Axel, Wilco, Brett en Sem plaats, Hein en Jan (zowaar deze week wel optijd) zijn nog geblesseerd en Joep was deze week aan het après-skiën.

De wedstrijd begon en Roosendaal nam gelijk de overhand. Dit leidde dan ook tot de eerste kans uit een corner na 5 minuten voetballen. Er vond een scrimmage voor de goal plaats, maar Mart kwam hier als winnaar uit de strijd door goed redding te brengen. Het was duidelijk dat Roosendaal probeerde te voetballen en Wernhout probeerde dit te verstoren door op de juiste momenten fel druk te zetten. In de 15e minuut kon Jurre dan ook de bal veroveren en met links op het vijandelijke doel vuren. Zijn inzet werd echter gepakt door de keeper. Door deze kans kwam Wernhout beter in de wedstrijd, want niet veel later kopte Sven net over na een goede actie en idem voorzet van Sergio. Hierna bleven de grote kansen uit, tot het einde van de 1e helft. In de 40e minuut veroverde Jurre wederom de bal, maar schoot van dichtbij op de keeper. Het slotakkoord was voor Sven. Hij kon wederom koppen na een goede combinatie met Jurre, maar zijn kopbal werd ook gepakt door de keeper.

In de rust bleek dat Broos niet helemaal fit meer was en werd dan ook gewisseld voor Brett.

In de 2e helft ging Wernhout op dezelfde manier door met voetballen. Ditmaal was het Sergio die de bal veroverde tijdens de Roosendaalse opbouw. 1-op-1 met de keeper bleef hij ijzig kalm en zo kon hij de 1-0 op het scorebord zetten! Hierdoor zwakte Wernhout af en kwam Roosendaal beter in de wedstrijd. Hun net ingevallen spits kon zo voor de gelijkmaker tekenen. Na balverlies en een balletje breed, kon hij de bal in een leeg goal tikken, 1-1. Deze gelijkmaker gaf Roosendaal een boost en ze gingen opzoek naar een volgende treffer. Wernhout kwam hierbij onder druk te staan. Zo moesten Bram en Alex beide een bal van de lijn halen. Met verse krachten Sem voor Stef de Bakker en Axel (na 13 à 14 maanden blessureleed!) voor Sven probeerde Wernhout onder de druk van Roosendaal uit te komen en zelf de overwinningstreffer te forceren. In de laatste minuten van de wedstrijd werd een bal van Alex vanuit de verdediging (of het een bewuste steekbal was of een blinde knal naar voren is nog steeds voer voor discussie) naar voren geschoten. Sergio schatte deze bal op waarde, ontweek de uitkomende doelman en schoot al vallend de 2-1 op het scorebord! Wernhout had nog een paar minuten te overleven, het was vrouwen en kinderen eerst. In de laatste seconde weet Alex de bal goed weg te schieten en met een ingetogen vuistje wist hij dat het goed zat, de scheids fluit af en Wernhout wint met 2-1 van de koploper!

Wernhout JO19-1 heeft opnieuw laten zien dat het voor niemand in deze competitie bang hoeft te zijn. Het bekleed na 4 wedstrijden een mooie 3 plaats met 8 punten en is bovendien nog steeds ongeslagen. Volgende week zaterdag 14 maart staat de uitwedstrijd tegen Chaam JO19-1 op het programma. Dit team vinden we terug op de 11e plaats met 1 punt uit 4 wedstrijden. Dit mag echter geen reden zijn voor onderschatting. Wernhout zal weer alles uit de kast moeten halen om 3 punten mee terug naar Wernhout te nemen. Afsluitende quote komt deze week van Stef de Bakker: ‘Wie niet kan delen, kan niet vermenigvuldigen’. Om 14:30 wordt er volgende week afgetrapt op Sportpark Groot Heivelt te Chaam, graag tot dan!