Wernhout JO19-1 trekt overwinning over de streep tegen JEKA JO19-4

Na de nederlaag tegen DEVO vorige week, is het de 6e speelronde tijd voor revanche! De tegenstander voor deze wedstrijd is Jeugdig Enthousiasme Kan Alles, oftewel JEKA. De JO19-4 van deze vereniging reist af naar Sportpark v.v. Wernhout voor een pot voetbal op een koude zaterdagmiddag. Hopelijk kan het voetbal van Wernhout zorgen warme gevoelens aanwakkeren zodat de leiding, de wisselspelers en het publiek geen kou hoeven te lijden langs de kant. Om half 2 verzamelde Wernhout zich op de voetbal, alleen Jan was hierbij een klein detail vergeten, namelijk zijn voetbalschoenen. Gelukkig kon zijn moeder te hulp schieten en Jan heeft vandaag weer een belangrijke les geleerd: waar zouden we zijn zonder onze moeders.

Enfin, terug naar de wedstrijd. Om half 3 werd er afgetrapt en de wedstrijd ging gelijk op. De eerste kans was echter voor JEKA in de 8e minuut. De rechtsbuiten werd diep gestuurd en kon de bal voorgeven op de spits. Zijn inzet kon nog gekeerd worden door Jan, maar de rebound kon in een leeg doel worden binnengeschoten, 0-1…. Deze tegenvaller had een grote impact op het spel van de Wernhoutse 11, er werden namelijk geen noemenswaardige kansen gecreëerd. Pas in de 35e minuut kon Hein een actie in op het middenveld inzetten en de 16 van de tegenstander bereiken. Helaas ging zijn schot van afstand net naast. Dit was wel het startschot voor het slotoffensief van de 1e helft om de gelijkmaker voor rust te maken. Na de kans van Hein werd Sven over de rechterkant op snelheid weggestuurd. Zijn schot belande helaas in het zijnet. Nog geen minuut later snoepte Wilco de bal af van de aanvaller en stuurde Hein weg over de linkerflank. Hein omspeelt de keeper, maar deze hield Hein op een onreglementaire manier tegen, penalty! De keeper moest met geel een 10 minuten tijdstraf uitzetten dus een veldspeler moest Hein van scoren afhouden. Langs de kant werd de keeper/veldspeler gemotiveerd met een broodje mexicano en ‘kannetje’ bier. Hein schoot de bal rustig en het hoekje, ondanks dat de keeper voor de goede hoek koos, 1-1!

In de rust werd verteld dat er voort moest worden borduurt op de laatste 10 minuten van de 1e helft, waarbij JEKA overlopen werd. Verder moest er meer gevoetbald worden. Probeer bij vrije trappen mee rond de middellijn een middenvelder of verdediger uit te laten zakken en speel hem in, in plaats van constant de lange bal te hanteren. Na een flinke slok ranja, ging Wernhout vol goede moed aan de 2e helft beginnen. De kansen waren echter schaars. In de 63e minuut werd een uitstekend genomen corner door Gijs op de kruising gekopt. Dit was de grootste mogelijkheid tot nu toe in de 2e helft. Er volgde nog een aantal goede kansen, maar de 2-1 bleef uit. Wernhout had daarentegen wel het betere van het spel. In de 82e minuut deed zich in de 2e helft een identieke situatie voor als in de 1e helft. Wilco wint een duel op het middenveld en legt de bal diep achter de JEKA-verdediging. Hein schat deze bal op waarde, sprint erachteraan en schuift de bal door de benen van keeper het doel in, 2-1! Na deze goal is het de taak aan Wernhout om de wedstrijd uit te voetballen. Na een te korte terugspeelbal kon Karsten nog de 3-1 maken, maar de keeper zat er helaas net genoeg bij om dit te voorkomen. In de laatste minuut was er nog een kans voor Carlo, na een goed uitgespeelde aanval, maar de bal stuiterde net verkeerd op waardoor de kans is verkeken. Gelukkig werd hierna de wedstrijd afgefloten en bleven de punten op Wernhout.

Wernhout JO19-1 heeft in deze wedstrijd karakter getoond door een 0-1 achterstand om te buigen in een 2-1 voorsprong en dit met een pijnlijke nederlaag in het achterhoofd. Hiermee heeft Wernhout de leus van JEKA bewezen, met jeugdig enthousiasme kan inderdaad alles. Het is nu de taak om de stijgende lijn een vervolg te geven. De tegenstander van volgende week is Gloria UC JO19-1 op Sportpark Boschoven. Om 14.30 wordt er afgetrapt, graag tot dan!