Wernhout JO19-1 speelt eerste twee wedstrijden van de tweede seizoenshelft gelijk

In dit verslag zullen de wedstrijden aan bod komen tegen Cuzona JO19-1 (1 februari) en Alliance JO19-1 (8 februari). Voor de wedstrijd tegen Cluzona zal de pen worden overgenomen door Jan.

Zaterdag 1 februari 2020, de 2e seizoenshelft van Wernhout O-19 begint in de 2e klasse met de uitwedstrijd tegen Cluzona, alias club zonder naam. Om 12:00 wordt er verzamelt op het sportpark van Wernhout om te vertrekken richting Wouw, een plaats waar voor de simpele mensen binnen het team nog grappen over gemaakt worden. Kanttekening: er zijn veel vragen rondom de werkbroek van Stef, waarom is nog niet helemaal duidelijk.

Wegens blessureleed bij Axel van Opstal en Jan die ook niet fit is (geen Corona-virus) begint Wernhout met de volgende 11:

Parol op doel; van links naar rechts achterin: Bieke, Joep, Alex en Broos; middenveld: Carlo, Hein en Wilco; voorin: Sergio, Rex en Jurre; bank: Sven

Eenmaal afgetrapt wordt het in de 7e minuut voor het eerst spannend, Hein (HR10) scoort uit een corner, maar deze goal wordt afgekeurd. Een paar minuten later komt Cluzona eruit, de aanvaller kiest voor de lob over Axel Parol heen, à la Bergkamp, maar doet dit niet succesvol: de bal gaat naast. Even later: een aanvaller van Cluzona imiteert een mooie snoek en verdient hiermee een vrije-trap, die Axel eenvoudig kan keren. Ondertussen zet assistent-coach, Michel, “geen centen, maar spullen” van Frans de stacksjouwer en rapper Donnie op. Bedankt hiervoor namens de bank. Na een goede 20 minuten scoort Cluzona de 1-0 uit een verlengde vrije-trap in de verre hoek. Kort daarop kan Hein Jurre diepsteken en die rond met zijn 5 sterren zwakke been af: 1-1. Dirk verteld Sven dat hij er na rust in komt, een goed moment voor Sven om zijn doelpunt in de bekerfinale (4-2 winst) nog eens hardop te herbeleven. ‘33, Jurre komt met een goede actie maar schiet de bal op het aluminium. ‘38 Wiri met buitenkantje voet (À la Salah vs. West Ham afgelopen week) op Jurre die het balletje breed kiest maar daar helaas Sergio niet kan vinden.

Tijd voor rust, de sportmannen krijgen precies genoeg bekertjes om de welverdiende limonade te nuttigen om weer fris in de 2e helft aan te kunnen treden.

Kort na de aftrap is Cluzona de baas op het veld en zet dit om in een doelpunt: 2-1. Wernhout herpakt zich en Hein maakt de 2-2. Niet veel later laat Carlo zijn 5 sterren “skill-moves” zien en geeft hierna de bal aan Jurre die goed uithaalt en het leer tegen de touwen ziet gaan: 2-3 voor Wernhout nu. Wernhout verliest langzaam grip op de wedstrijd en krijgt uit een ongelukkige vrije trap de 3-3 tegen. Niet veel later komt Parol met een Neuer-achtige uitkomactie, en met succes! Hij is eerder bij de bal en maakt de aanval onschadelijk.

Hier blijft het ook bij en zo gaat Wernhout naar huis met een punt uit de eerste wedstrijd van de tweede seizoenshelft.

De 2e wedstrijd van de voorjaarscompetitie werd er aangetreden tegen Alliance JO19-1 op het eigen sportpark in Wernhout. Door de aankomende storm Ciara was het deze dag al vrij winderig en nat, maar we zijn niet van suiker, dus er kon gewoon gevoetbald worden. Door een aantal versterkingen vanuit de JO17 werd er met de volgende opstelling afgetrapt:

Mart Kerstens in de goal; achterin Bieke, Joep, Alex en Broos; op het middenveld Axel Parol, Hein en Carlo en voorin Jurre, Karsten en Sergio.

Stef de Bakker, Mart Adriaensen, Brett, Sem en Brady begonnen op de bank. Axel, Jan en Wilco waren niet fit. Sven was een dagje weg om iets te leren over Nederlandse muziekgeschiedenis.

Enfin, de eerste helft kunnen we vrij kort over zijn. Wernhout begon aan de vertrouwde kantine-kant, maar had wel wind tegen. Dit maakte het voetballen lastig, maar toch was de eerste grote kans voor Wernhout. Jurre legde goed terug op Hein, maar hij schoot net voorlangs. Alliance probeerde met enkele speldenprikjes een doelpunt te forceren. De verdediging of Mart stonden goed opgesteld om een tegengoal te voorkomen. Bij een 0-0 brilstand werd er dan ook gerust.

De tweede helft, voor Wernhout met wind mee, werd een meer open wedstrijd. Wernhout begon beter in het spel te komen, maar kreeg uiteindelijk toch de deksel op de neus. Een uitbraak van Alliance kon nog gekeerd worden door Mart, maar de rebound was niet te stoppen, 0-1. Wernhout rechtte echter de rug en bleef in een goede afloop geloven. Zo kon Jurre op snelheid diep worden gestoken, hij werd vervolgens onreglementair gestuit en de leidsman floot voor een pingel. Voor onze eigen Iniesta is dit een makkelijk klusje. Hij schoot dan ook ijskoud de 1-1 op het scorebord! Wernhout kreeg hierdoor een boost en ging vol voor de 3 punten. Helaas kreeg we tijdens deze wedstrijd de tweede deksel op de neus. Het voetbalde beter en had een overwicht, maar net zoals bij de eerste tegentreffer, leidde een uitbraak en goede redding van Mart tot een onhoudbare rebound, waardoor toch de 1-2 op het scorebord kwam. Gelukkig blijkt de Wernhoutse 11 over een goede rug te beschikken, want na een tweede domper bleef Wernhout nog steeds in een goede afloop geloven. Verdedigers werden mee naar voren gestuurd en de nodige risico’s werden genomen om een goal te forceren. Dit betaalde zich uit, want Hein kon een dieptebal om de keeper krijgen, maar voordat hij de bal in een leeg goal kon schieten werd hij onderuit gehaald. De scheids wees opnieuw naar de stip en onze eigen Iniesta weet hier wel raad mee, 2-2! Niet veel later was de wedstrijd afgelopen, eindstand 2-2.

Wernhout JO19-1 heeft laten zien, zowel in de wedstrijd tegen Cluzona als Alliance, dat het thuishoort in de 2e klasse. Het kan iedere tegenstander een lastige ochtend/middag bezorgen en bij tegenslag, zal het geloof in een goede afloop nooit zomaar weg zijn. Deze positieve gedachten hebben we ook weer nodig voor de uitwedstrijd tegen The Gunners JO19-1. Om 10:15 wordt er afgetrapt op Sportpark Hooghuys, graag tot dan!