Wernhout JO19-1 delft het onderspit tegen ST Wolfaartsdijk/Colijnsplaat JO19-1

Op zaterdag 26 oktober stond de uitwedstrijd tegen de nummer 1 op het programma, ST Wolfaartsdijk/Colijnsplaat JO19-1 is hierbij de tegenstander. Er werd al op tijd verzameld op het sportpark in Wernhout (09.15) en voor de verandering was iedereen op tijd. Een kleine 80 kilometer (ongeveer een uur rijden) verder richting het Zeeuwse land werd er, na enige discussie of het nu Wolfaartsdijk of Wolphaartsdijk is, aan de warming-up begonnen. Deze was, onder winderige omstandigheden en vanwege het ku(ns)tgras, kort, maar krachtig. De mannen waren klaar voor de strijd tegen de koploper en uiteraard was de harde kern supporters hierbij aanwezig om ons te helpen! Met de volgende, ietwat verdedigende, opstelling werd afgetrapt: Jan in de goal, Stef Broosus rechtsback, Joep en Axel Parol centraal & Bieke linksback, Alex en Carlo verdedigend op het middenveld & Hein als aanvallende middenvelder, Jurre als ingezakte rechtsbuiten, Sven op een eiland (zoals Colijnsplaat) in de spits & Stef de Bakker als ingezakte linksbuiten. Op de bank namen Karsten en Sergio plaats. Wilco was door zijn blessure wederom als extra assistent-trainer aanwezig, Axel van Opstal moest helaas werken en was dus afwezig.

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. De eerste kans was echter voor Wernhout. Stef de Bakker was weg over de linkerflank, zijn voorzet bereikte vervolgens Hein, maar het schot gaat net voorlangs. Ook na deze eerste kans was het spel in evenwicht. ST Wolfaartsdijk/Colijnsplaat kreeg nog wel een schotkans, maar deze ging net over. Na deze kans nam de thuisploeg het heft in handen en begon het beter te voetballen. Dit resulteerde dan ook in de eerste Zeeuwse treffer. Na een aanval door de as van het veld, kwam de aanvaller in een 1-op-1 situatie met Jan en schoot overtuigend raak, 1-0. Na deze tegengoal kreeg Wernhout een vrije trap net buiten het 16-metergebied. Stef de Bakker draaide deze bal in, Hein kon koppen, maar de bal miste teveel kracht en ging voorlangs. Wat hierop volgde was een identieke situatie aan de andere kant voor ST Wolfaartsdijk/Colijnsplaat. Deze vrije trap werd echter door iedereen gemist en ‘waaide’ als het ware zomaar het doel in en Wernhout stond plotseling na 20 minuten voetballen met 2-0 achter. 10 minuten later, wederom een vrije trap voor de thuisploeg. Ditmaal werd de bal ingedraaid en kon een Zeeuwse speler de bal helemaal vrij binnentikken, 3-0… Pas na 35 minuten voetballen kon het eerste schot tussen de palen voor Wernhout worden genoteerd. Jurre strandde na een solo op de rechterflank op de keeper. Na deze kans botste Carlo vervelend met zijn tegenstander, waarbij Carlo met zijn gezicht op de tegenstander zijn schoen viel. Hij moest vervolgens noodgedwongen gewisseld worden. Bij ST Wolfaartsdijk/Colijnsplaat moest er ook noodgedwongen gewisseld worden na een zware blessure bij een van hun spelers. Wij willen hem dan ook via deze weg beterschap en een spoedig herstel wensen!

Na dit moment moest ondergetekende met Carlo naar de huisartsenpost, omdat hij niet helemaal fit oogde en om het zekere voor het onzekere te nemen. Gelukkig viel het allemaal mee en moest er alleen wat oogzalf aan te pas komen. Hierdoor is echter het restant van de wedstrijd niet gezien. Wernhout bleek sterk uit de kleedkamer te zijn gekomen, de 3-1 viel echter niet. Helaas viel de 4-0 voor ST Wolfaartsdijk/Colijnsplaat wel en dit was de genadeslag. Vervolgens zat bij Wernhout alles tegen en lukte alles bij de tegenstander. De score liep uiteindelijk uit tot 9-0. Ondanks dit zware verlies werd er na de wedstrijd nog een bowlingtoernooi gehouden bij Bowling Goes. Het team van Michel, Carlo, Sven en Bram eindigde hierbij als laatste en hebben nu tot de winterstop materiaaldienst. Tot slot werd de dag afgesloten met een culinaire lunch bij McDonald’s.

Wernhout JO19-1 heeft nu de taak om bovenop deze mokerslag te komen. Wernhout bezet nog steeds de 4e plaats en treft zaterdag 2 november SEOLTO JO19-1. Dit team vinden wij terug op de 6e plaats, dus Wernhout zal goed voor de dag moeten komen om deze wedstrijd winnend af te sluiten. Om 14.30 wordt er afgetrapt op sportpark V.V. Wernhout, graag tot dan!