Wernhout JO17-1 wint geflatteerd van TVC Breda JO17-2

Zaterdag 15 oktober, TVC Breda JO17-2 – Wernhout JO17-1.

Waar TVC’s buurman op vrijdagavond pijnlijk verloor van Telstar, stond de avond na de nacht ervoor – want ja ‘de No’ werd 50 jaren oud – de wedstrijd tegen TVC Breda op het programma. Een wedstrijd op kunstgras tegen een tegenstander die fysiek gelukkig(!) meer in de buurt kwam van ons dan een HZ’75.

Axel feestte vrolijk verder en kon helaas niet meedoen vanwege een Gouden bruiloft en Joep had stage-verplichtingen. Damian en Axel waren nog geblesseerd. Tot onze grote vreugde had echter aan het begin van deze voetbalweek een nieuw lid – nogmaals welkom Kacper –  zich gemeld bij de secretaris van de plaatselijke ‘V.V’, waardoor we na toevoeging van Max aan de selectie met 13 man sterk stonden.

De opstelling was door bovenstaande afmeldingen iets gewijzigd, waardoor Stef, Alex, Wilco en Bram het viertal voor keeper Jan vormde. Thieu, Hein en Lorens het middenveld en Jurre, Stef en Brady de basiself completeerde.

In een gelijkopgaande beginfase maakt Brady een keurige 1-0 door de bal over de keeper heen te lepelen na een aanval over meerdere schijven. In het vervolg  van de eerste helft golfde het spel op en neer maar werd er niet meer gescoord door beide teams. Een kleine smet op de eerste helft was het geblesseerd uitvallen van Bram na 34 minuten. Door zich te verstappen – dat verdomde kunstgras ook – schoot het in de rug van ons (feest)varken en maakte Max zijn opwachting.

In de tweede helft was het waken voor een gretig TVC Breda, zij waren zeker niet van plan het cadeau te geven aan de Kwakkelhutstraat. Kacper maakte zijn opwachting en verving Thieu. Helaas waren het toch de ‘paarsen’ die konden juichen na 50 minuten spelen. Een diepe bal werd niet goed verwerkt door de 11 van Wernhout en deze werd keurig langs Jan geschoten.

Waar het tegen HZ’75 binnen 15 minuten compleet in ons nadeel werd beslist, gebeurde dat vandaag in het voordeel van het veerkrachtige Wernhout.

In minuut 55, 57, 60 en 62 vielen er maarliefst 4 goals, en hoe! De 2-1 was een keurige solo van Max door de achterste linie van TVC. Goal nummer 3 was een vieze – maar toch lekkere – counter waar Jurre het eindstation was op aangeven van Max. De vierde was een keurige lob met links (‘weak foot’) over de keeper van Hein.

62 minuten gespeeld, een 5-1 voorsprong, wat een luxe! Vervolgens moeide onze debutant zich steeds nadrukkelijker met het aanvalsspel, hetgeen leidde tot een doelpunt! Kacper mocht namelijk afronden, nadat Jurre een lange bal van de verdediger van TVC opving, 6-1. Vervolgens was het Stef die scoorde uit de rebound van Kacpers schot en scoorde Kacper wederom op aangeven van Max.

Eindstand; een geflatteerde 8-1 overwinning op een tegenstander die grote delen van de wedstrijd zeker gelijkwaardig was. Ach ja, ‘who cares’… dit is ook wel eens lekker!

PS. Complimenten aan de begeleiding, spelers en scheidsrechter van TVC Breda voor hun sportiviteit en betrokkenheid bij de blessure van Bram.