Wernhout JO17-1 verliest leerzame oefenpot tegen Sprundel

Dinsdag 6 november 20:09 uur:

‘Goedenavond, de trainer van Sprundel JO17-1 hier! Zou de JO17-1 van Wernhout willen oefenen tegen ons?’

Maandagavond 12 november 20:00 uur: Sprundel – Wernhout
Zo snel kan het gaan ziet u.

Ik hoor u denken… Wat moet Wernhout JO17-1 nu tegen een goed draaiende 1e-klasser beginnen?
Ik hoor u denken… Wat heeft het nu voor zin om op maandagavond naar Sprundel te karren en daar met 10-0 op je ballen te krijgen?

Zie hier het verslag van maandagavond…

Op maandagavond 12 november mocht Wernhout JO17-1 richting Sprundel voor een oefenwedstrijd.
Sprundel JO17-1 is een 1e-klasser met een brede selectie. Het feit dat er ook in Sprundel slechts 11 op het veld mogen staan, zorgt er wel eens voor dat men wat vaker aan de kant zit dan gewenst.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat Wernhout JO17-1 niet oefende tegen de sterkste formatie van trainer Sander Wirix. Wernhout kreeg echter weerstand genoeg, een leerzame avond.

Het spel van Sprundel typeerde zich door vele positiewisselingen en een hoog baltempo. Dat Sprundel sterker was, bleek al vrij snel. Daarentegen wist Wernhout zich kranig te weren en kon met goede communicatie een hele hoop loopacties van de rood-zwarten onschadelijk worden gemaakt.
Wernhout probeerde vanuit de omschakeling tot kansen te komen, dit lukte echter nauwelijks.
Men leek dan ook met een 0-0 op de rust af te stevenen. Echter gooide Sprundel roet in het eten.

De Sprundel-spits kwam keurig in de bal en de buitenspeler die in de ruimte achter hem op dook kwam 1-op-1 met Mart. 1-0 Sprundel.

De 1-0 ruststand was geen ramp, Sprundel speelde goed. Wernhout JO17-1 besprak in de rust het strijdplan voor de tweede helft en ging met een goed gevoel het zwak-verlichte B-veld van de plaatselijke S.V. op.

Helaas voor Wernhout verdubbelde Sprundel haar voorsprong direct na rust. Er werd door de Wernhout-aanvaller geen druk gegeven op de indribbelende centrale verdediger en zijn boogbal achter de defensie zorgde wederom voor een 1-op-1 met goalie Mart. 2-0.

Daarna kwam Wernhout beter in de wedstrijd en kon het zelfs een aantal keer prima voetballen. Sprundel had een sterk middenveld en speelde daar stevige doch faire duels, maar Wernhout wist met een aantal goede combinaties steeds beter in de wedstrijd te komen.

Helaas werd de marge na een uur spelen op drie gezet. Een Wernhouts twijfelmomentje achterin werd namelijk genadeloos afgestraft, 3-0.
Slechts 2 minuten later, 4-0.
Wernhout dekte niet door op de Sprundel spits waardoor hij met zijn gezicht richting de Wernhoutse goal kwam. Zijn knal van grote afstand verdween over de keeper.

De minuten daarna kwam Wernhout meermaals dichter bij de Sprundel-goal dan dat het die avond geweest was. Tussen minuut 65 en 75 werden er zelfs 2 100% schotkansen gecreëerd. Deze troffen helaas geen doel, waardoor de 4-0 stand op het scorebord bleef staan.

Het slotakkoord was 9 minuten voor tijd ook nog voor Sprundel. Een mispeer van een Wernhout-verdediger zorgde dat een voorzet in de voeten van een Sprundel-aanvaller belandde. Hij kon dan ook gemakkelijk binnen schuiven en zo werd de eindstand bepaald op 5-0.

Voor Wernhout JO17-1 een erg leerzame avond tegen een goed voetballend Sprundel.
Helaas voor Wernhout heeft het nu 2 maal op rij verloren zonder te scoren.
Daar zal verandering in komen aanstaande zaterdag tegen Baronie, toch? Wij zien onze trouwe supporters graag verschijnen langs de lijn op het sportpark aan de Diepstraat. Aanvang 12:30 uur.