Wernhout JO17-1 speelt gelijk in laatste oefenwedstrijd

Zaterdag 17 februari werd de laatste oefenwedstrijd in aanloop naar de competitiestart gespeeld. Gloria UC JO17-1 was in Ulicoten de tegenstander.

Eerder deze week bleek al dat Achtmaal moeite had met het organiseren van een vriendschappelijke wedstrijd. Het lukte onze opponent van woensdag namelijk niet een scheidsrechter en kantinejuffrouw te regelen. Vandaag ongeveer hetzelfde verhaal. De leids-man jongen was 15/16 jaar, de Baarlese grensrechter was 15/16 jaar en de leider van Gloria UC was dan weer de scheidsrechter, of andersom? Volgt u het nog? Desalniettemin complimenten voor deze jonge gasten!

Iets na 13:00 uur werd er afgetrapt op het complex van SV Ulicoten. Ondanks dat er op papier 13 namen genoteerd waren, hield de fysieke gesteldheid van een aantal spelers niet over. Van blessures terugkerende spelers en spelers met kleine pijntjes op een ontzettend gevaarlijk veld (lees: knollenveld), geen extreem gelukkige combinatie. Dit zou later op de middag eens te meer blijken.

De wedstrijd was slechts 8 minuten oud toen Wernhout JO17-1 tegen een achterstand aan keek. Een corner voor Wernhout, een afgeslagen bal, een snelle counter en matig verdedigen leidden de 1-0 in voor de blauw-witten. Wernhout liet zich niet van de wijs brengen en ging op zoek naar de gelijkmakert. Na een tweetal gedwongen wissels en wat poppetjes op een andere plek kreeg Wernhout de wedstrijd steeds meer onder controle. Na 33 minuten volgde de beloning, waarbij de dieplopende Carlo de meegekomen Hein bediende, 1-1. Ondanks dat de onderlinge strijd om de MVP-titel tussen beide middenvelders naast het veld volop gestreden wordt, gunde Carlo zijn mattie deze goal. #howcute.

Met een 1-1 ruststand werd de kleedkamer opgezocht. Het aanhangsel van de sleutel van de kleedkamer op Sportpark de Bremer had bij onze jongens al meermaals indruk gemaakt door de vorm en omvang van het apparaat. Wellicht de puberteit, misschien gewoon een aparte soort humor…

In de rust werd het strijdplan besproken voor de 2e helft. Samen werd er gekeken waar kansen en mogelijkheden lagen en werden de valkuilen besproken. #heerlijketrainerstaal

In de 48e minuut werd Carlo gewisseld voor Axel en zat zijn werk erop. Toen na 62 minuten Brady zijn tegenstander liet zoeken en Thieu bereikte, leek die laatstgenoemde de 2-1 binnen te werken. Na een prima controle en kapbeweging werd zijn poging echter gestuit door de lange keeper van de ’thuisploeg’. De afvallende bal werd wederom naar de zijkant gespeeld, waarna Brady met zijn voorzet de hand van de tegenstander trof. Pinantie!
Axel was de aangewezen man en benutte dit buitenkansje onberispelijk.

Helaas moest Thieu direct na de voorsprong het veld verlaten vanwege fysieke ongemakken, waardoor Wernhout JO17-1 met 10 man verder moest. Ondanks het numerieke ondertal kreeg Wernhout voldoende mogelijkheden om kansen te creëren. Minder vanuit het positiespel, meer vanuit de omschakeling werd een aantal keer een dieplopende speler gelanceerd. Helaas lukte het Wernhout niet deze 1-tegen-1, 2-tegen-2, 2-tegen4, situaties uit te spelen, de stootkracht ontbrak.

Ondanks dat Gloria UC haar lange ballen vaak onderschept werden of een vrije trap opleverde wegens buitenspel, kon de ploeg uit Baarle-Nassau met een gelukje toch gelijk maken. Een lange bal werd ongelukkig door een Wernhout-middenvelder verlengd. Geen buitenspel, wel een 1-op-1-kans met de keeper. 2-2.

Ook in de laatste 10 minuten kreeg Wernhout nog een aantal kansen. Maar het werd steeds moeilijker om voldoende mensen vanuit de omschakeling mee te krijgen richting de goal van de tegenstander. Typerend was de 2-tegen-7 situatie van Brady en Axel. 2 Rood-witten die met de beste wil een goal probeerden te maken, maar de blauw-witte muur die zich optrok op 20 meter voor de goal viel niet te breken. De pijp was leeg.

Toen ook bij een Gloria UC-speler de pijp leeg was en kramp in beide benen hem te machtig werd, besloot de scheidsrechter af te fluiten.

Een keurige wedstrijd na de blamage van afgelopen woensdag! Volgende week staat Internos op het programma. Net als Gloria UC stond ook Internos voor de winterstop in de competitie, geen onbekende dus.

Voor wie de beelden van die wedstrijd terug wil zien, klik hier