Wernhout JO17-1 laat het afweten tegen DSE

Op zaterdag 20 oktober werd er op het kunstgras een wedstrijd tegen De Sportvriend Etten gespeeld. De JO17-1 van DSE had slechts 1 wedstrijd gespeeld wegens blessures/ afmeldingen etc. Vooraf kon dan ook geen inschatting worden gemaakt van de krachten van onze opponent van vandaag.

Stef moest wegens een rugblessure aan de kant blijven en daarmee bleven er 13 fitten over.

De warming-up van Wernhout JO17-1 werd door begeleiding niet als geweldig ervaren en de spelers werden gewaarschuwd niet op eenzelfde wijze te starten. De blauw-witten van DSE waren namelijk niet van plan om cadeautjes weg te geven, zo bleek ook later na het eerste fluitsignaal.

Wernhout JO17-1 kreeg het in de eerste 20 minuten een aantal keer voor elkaar om prima te combineren. Daarentegen wist het verdedigend totaal geen vuist te maken en wist het geen raad met de manier van spelen van DSE. Naarmate de eerste helft vorderde, nam daarom de druk van de Etten(-Leur)se toe en kwam DSE op een verdiende voorsprong.
Een Ettense middenvelder kon niet worden gestopt door zijn direct tegenstander en de steekpass werd beheerst afgerond, 1-0 na 29 minuten spelen.
Het is natuurlijk geen schande dat een tegenstander sterker is, zeker niet als zij fysiek een stapje verder zijn. Wat er door Wernhout echter tegenover werd gesteld was niet denderend.
Wernhout had heel veel moeite om zich in de wedstrijd te knokken en in minuut werd een persoonlijke fout van een rood-witte verdediger genadeloos afgestraft, 2-0.
Daarna maakte Wernhout JO17-1 zich het ontzettend lastig door ook nog de 3-0 en 4-0 tegen te krijgen voor rust. Dit door simpelweg niet aan de binnenkant te dekken en/ of niet in te grijpen.

In de rust werden er een aantal omzettingen gemaakt en geprobeerd een ander strijdplan te formeren. Dit kon natuurlijk alleen slagen als ook de strijd op de volle 200% werd aangegaan, want 4 goals goedmaken is knap lastig.

Het goedmaken van 4 goals is lastig, maar de achterstand werd al snel 5 goals verschil na (wederom) een persoonlijke fout in de opbouw.
Gelukkig was 2 minuten later dan toch eindelijk de ‘aansluitingstreffer’ daar. Een afvallende bal na een voorzet van Sergio werd door Brady onberispelijk tegen de touwen gejaagd.

Slechts 5 minuten later kwam DSE echter weer tot scoren. Na een Wernhoutse corner werd de DSE-buitenspeler niet gestopt in zijn rush vanaf eigen helft. Het spel kwam pas tot stilstand tot DSE de bal in het net schoot, 6-1.
Kort daarna herhaalde Wernhout een eerder vertoond kunstje. Een vrije trap van Lorens werd niet voldoende weggewerkt en kwam wederom voor de voeten van Brady, die zijn tweede van de middag binnen schoot.

In het vervolg kwam DSE nog tweemaal tot scoren door persoonlijke fouten aan Wernhoutse zijde. Daarmee werd de eindstand bepaalt op 8-2 en moest Wernhout na 2 overwinningen nu tweemaal een nederlaag verwerken.

Volgende week staat de uitwedstrijd bij RSV op het programma. Ongetwijfeld weer een lastige, vol aan de bak op dinsdag en donderdag dus!