Wernhout JO16-1 boekt een ruime zege op Unitas’30!

De JO16-1 van Wernhout mocht zaterdag 9-10 optreden tegen Unitas’30 JO16-4, wederom begon de dag met een heerlijk weertje en bleef dit in de middag ook zo. Om 12:45 werden de spelers verwacht op het sportpark aan de Diepstraat. Sommige spelers hadden een zware zaterdagmorgen gehad nadat ze op vrijdag iets te diep in het glaasje hadden gekeken. Maar goed waar het om ging de wedstrijd….

We hadden geen afmeldingen dus vertrokken met 16 spelers richting Etten-Leur, eenmaal aangekomen op sportpark de lage banken hadden we er allemaal weer veel zin in. We hadden een paar dobbelaars voor de wedstrijd, (volgende week zaterdag verwachten we overigens een optreden van een zang-trio) Even de bespreking van de trainers voor de wedstrijd, met aansluitend natuurlijk de opstelling die als volgt klinkt: In de goal Axel (hier later meer over), centraal mochten wederom het vaste duo Xander en Youri hun kunsten vertonen en hun collega’s aan de zijkant waren Bart A op links en op rechts Robin. Op het middenveld mocht Faas de 6 positie op zich nemen en Chiel de nummer 8 positie de 3e middenvelder de aanvallende dat was Tuur. In de aanval was het trio, Bart op rechts, Jurre in de punt en Thijs op links opgesteld voor het maken van de goals. We konden van start op kunstgras voor sommige jongens geen goed nieuws buiten voor Max (hier later meer over). De warming up was begonnen, in de warming up gaf Bart A aan dat hij last had en niet verder kon en niet aan de start kon verschijnen van de wedstrijd, hiervoor kon Willem zichzelf warm gaan lopen en klaarmaken voor de wedstrijd. Willem op linksback dus.

De scheids floot voor de aanvang van de wedstrijd, de jongens waren van start. Na 4e minuten voetballen vertrok Bart S met de brommer er van door en schoot zelf de 0-1 binnen, mooie goal! De jongens van Wernhout vervolgde de wedstrijd minimaal het was geen sterk eerste kwartier, we waren onzichtbaar in de wedstrijd. In de 18e minuut vuurde onze captain een afstandsschot van pak hem beet 20 meter op de goal af, en ja! De 0-2 lag in het goal van Unitas. Wernhout vervolgde de wedstrijd wederom minimaal daarom werden ze daar op afgestraft en scoort Unitas in de 29e minuut de 1-2, door een foutje van de verdediging van Wernhout. Niets aan de hand, Wernhout herpakte zich en vervolgde de wedstrijd beter, het ging de goede kant op. Bart ging weer alleen op pad voor een actie in de 34e minuut en hij beloond zijn actie met de 1-3 voor Wernhout. Het was bijna rust maar Bart wilde gaan voor zijn hattrick en dat gebeurde in de 38e minuut scoorde Bart S zijn 3e goal door een mooi assist van Chiel, 1-4 dus.. we gingen rusten, even een tactische bespreking en we konden de wedstrijd hervatten, de rust was blijkbaar even nodig want Wernhout kwam de kleedkamer goed in. Inmiddels waren Nawfal en Hamza het veld ingekomen. Dit pakte goed uit want in de 46e minuut scoorde Nawfal de 1-5 mooie goal! Nawfal had er zin in want vervolgens in de 58e minuut scoorde hij de 1-6, Nawfal ging uiteraard ook voor zijn hattrick maar die moest nog even wachten. Wernhout verzaakte naar de 1-6 er werd een tandje minder gedaan en Unitas scoorde de 2-6 even de focus erbij houden en lekker voetballen werd er gecoacht door de leiding. In de 70e minuut werd er een overtreding begaan door een van onze spelers in eigen zestien dit betekent, penalty… Axel had een goede tactiek voor een penalty te stoppen zo vertelde hij dat in de training hij kon zichzelf bewijzen, en hij pakte hem! En de rebound ook nog is goed keeperswerk van onze keeper. Helaas ging de opbouw fout in de 71e minuut de 3-6 tegen. Er moest weer een tandje extra bij Wernhout bij, dat gebeurde in de 73e minuut lag de 3-7 er in voor Wernhout een mooie goal. Met nog een kleine tien minuten op de klok, schoot Hamza de 3-8 erin dit gebeurde 1 minuut na de 3-7. Fraaie goal van onze spits. Wernhout ging verder lekker aan het doelsaldo werken in de 77e minuut viel de 3-9 in het netje achter de keeper van Unitas. In de laatste minuut werd het ook nog 3-10. Wederom net als vorige week een keurige wedstrijd gespeeld door onze jongens, helaas op het begin nog wat kleine foutjes gezien, maar het werd samen keurig op gepakt!

Deze week hebben de spelers geen wedstrijd gaan we lekker aan de slag op het trainingsveld de week erop staat Dubbeldam op het programma, zal een zware wedstrijd worden voor onze jongens!