Wernhout JO16-1 bekert verder..

Het was weer zaterdag dat betekent voetbaldag, dit weekend stond er een bekerwedstrijd op programma. De wedstrijd stond gepland tegen SC Kruisland JO16-1. Door wat afmeldingen konden er een tweetal spelers aansluiten van overige teams.

Zaterdag 14-11, de dag begon met een frisse ochtend maar krabbelde al snel op tot een heerlijk voetbalweertje. De wedstrijd van vandaag stond gepland om 14:45 op het sportpark van v.v. Wernhout. Natuurlijk na enige protest voeren door de leiding op het A veld.

De basiself: met in de goal Axel, het centrale duo Xander en Youri, aan de linkerkant mocht Robin zijn kunsten gaan vertonen en aan de rechterkant kon Thijs dit ook gaan doen. Op het middenveld stond het trio, Faas en Chiel en Tuur. In de aanval kon Nawfal linksbuiten beginnen, Emanuel rechtsbuiten en Jurre in het midden van de aanval.

Daarbij begonnen Hamza en Giel A, op de bank.

Wernhout begon de wedstrijd stroef maar dit werd al snel opgepakt, door een goed vervolg in de 1e helft. Het voetballen ging goed door onze jongens veel kansen, alleen nu moesten ze nog afgemaakt worden. Dit gebeurde ook in de 21e minuut scoort Nawfal de 1-0. In de 25e minuut valt onze vaste nummer 6 Faas geblesseerd uit Hamza kon het veld betreden. Even wat wisselingen in het veld en het spel kon hervat worden. In de 29e minuut scoort Emanuel op aangeven van Tuur de 2-0 voor Wernhout. kruisland had het lastig tegen onze jongens, zo werden er af en toe spelers wat gepikeerd over de keuzes van de scheidsrechter. Wernhout speelt een prima eerste helft waarbij ze zichzelf belonen door de 3e treffer te scoren, Hamza schiet gemakkelijk de 3-0 binnen in de 36e minuut.

We gaan rusten met een 3-0 voorsprong. Giel kwam het veld in hij mocht zijn kunsten gaan vertonen op linksback. Wernhout begon de 2e helft matig, Kruisland kwam beter in de wedstrijd een aantal kansen van Kruisland op rij, maar Axel hield het doel schoon. Inmiddels in de 62e minuut scoorde Nawfal zijn 2e van de wedstrijd 4-0 stond er op het score bord. Giel een speler van de O14 deed het uitstekend op linksback, waarbij hij in de 77e minuut een loopactie naar voren doet en de bal krijgt van Chiel, en een perfect opmaat verzorgde voorzet aflevert kan Emanuel heb gemakkelijk binnen werken 5-0. Over het algemeen een goede wedstrijd gespeeld door onze jongens!

We bekeren nog een ronde verder, volgende week staat Dia JO16-2 op het programma voor de competitie. Op naar volgende week!