Wernhout in de wachtkamer na nederlaag tegen Steen

20-5-2024  Wernhout 1 – Steen 1 2-4 (2-3)

In de laatste wedstrijd van de reguliere competitie moest Wernhout tegen Steen proberen om nacompetitie af te dwingen voor behoud in de 3e klasse.

Vooraf was voor de kracht van de omschakeling van de gasten gewaarschuwd, maar toch keek Wernhout binnen een kwartier, na wijfelend verdedigen aan Wernhout kant,  tegen een 0-2 achterstand aan.

De thuisploeg ging niet bij de pakken neer zitten en toonde veerkracht. Uit een corner van Hein kopte Chris in de 15e minuut de aansluitingstreffer binnen, 1-2.

Acht minuten later knikte Marvin een voorzet van Carlo achter de Steen-doelman en was de schade weer gerepareerd.

Na ruim een half uur spelen werd Maikel gevloerd binnen de beruchte krijtlijnen en mocht hij vanaf elf meter aanleggen. Normaal een zekerheidje, nu misschien net te veel spanning en helaas voor Wernhout gepakt door de keeper uit Sint Jansteen.

Zeven minuten voor rust omzeilt Steen de Wernhoutse buitenspelval en rondt de aanval doeltreffend af, 2-3.

Na de thee krijgt Steen binnen 5 minuten,  na een slippertje achterin,  de 2-4 op een presenteerblaadje en wordt het een lastig verhaal voor Wernhout.

In de eerste helft kwam de thuisploeg wel voetballend tot kansen, terwijl in de 2e helft te snel de lange bal werd gehanteerd en dit aanvallend te weinig opleverde.

De gasten waren voetballend de bovenliggende partij en spaarden Wernhout dat steeds meer risico’s moest gaan nemen uiteindelijk nog met de hoogte van de score.

Zodoende stopte Steen Wernhout voorlopig in de wachtkamer van 3A.

De huidige 11e plek geeft nog recht op nacompetitie voor behoud, nummer 12 Rood-Wit (thuis tegen Hontenisse) en nummer 13 Schijf (thuis tegen BSC) spelen zondag a.s. nog hun laatste wedstrijd en moeten om over Wernhout heen te gaan allebei hun partij winnen. Zondag rond de klok van half vijf weet Wernhout waar het aan toe is, een escape-route of een enkeltje 4e klasse.