Wernhout houdt de punten in eigen huis na wedstrijd met twee gezichten

29-5-2022  Wernhout 1 – METO 1 3-1 (3-0)

De laatste thuiswedstrijd van dit seizoen was een wedstrijd met twee gezichten en had Wernhout al vrij snel de winst in de knip.

De eerste helft was Wernhout heer en meester en stond het binnen 20 minuten op het 3-0 voorsprong. Na acht minuten kopte Mathieu uit een voorzet van Jurre naast, maar een minuut later was het met een afstandschot van Hein wel raak, 1-0.Meto dat nog maar net was bekomen van de schrik kon twee minuten later voor de tweede keer de bal uit het net vissen, nu waren de rollen omgedraaid, Hein speelde Mathieu aan op de rand zestien die zijn achterste op ‘Bombarda-achtige wijze’ gebruikte om de ruimte te maken om uit te kunnen halen voor de 2-0.

Na 18 minuten een overtreding op Max in de zestien, de bal op de stip en deze keer Carlo Schrauwen achter de bal die geen fout maakte, 3-0.

Aan het einde van de eerste helft waren er nog een paar kansen. Een schot van Leroy Gommers belandde op de paal, uit een corner van Thijs Damen kopte Mathieu naast en in de laatste minuut een mooie actie van Jurre in de zestien met aansluitend een schot dat nog naast ging.

In de tweede helft kwam Wernhout onherkenbaar uit de kleedkamer. De gasten speelden met wat meer pit en beten nu van zich af en Wernhout leek zelfs soms ruzie met de bal te hebben. Was er eerst al een keer een waarschuwing van Meto,  na vier minuten maakten de gasten met een aanval door het centrum de 3-1.

Meto bleef aandringen maar de spanning echt terug brengen in de wedstrijd bleek echter te veel gevraagd van de gasten. Ondanks dat het Wernhoutse spel ondermaats was in het tweede bedrijf kreeg het toch nog een handvol goede kansen om de marge te vergroten.

Max bracht Hein in stelling maar zijn schot ging recht op de handenvan de Meto-doelman af. In de laatste tien minuten nog een assist van Maikel op Max die de bal naast werkte en de beste mogelijkheid was voor Maikel die een voorzet van de ingevallen youngster Sem Zagers van dichtbij over lepelde.

Komende zondag speelt Wernhout de laatste competitiewedstrijd uit tegen Nieuw-Borgvliet in Bergen op Zoom.