Wernhout en GESTA in evenwicht

25-3-2018 Wernhout 1 – GESTA 1 1-1 (0-1)

Tegen laagvlieger GESTA is Wernhout er niet in geslaagd om de drie punten in eigen huis te houden. In de eerste helft waren de beste kansen voor Wernhout. In de 4e minuut werd een kopbal van Leroy uit een vrije trap van Davey door de Galderse doelman gered. Kort hierna schoot Mathieu net overna goed voorbereidend werk van Thijs. Na ruim een kwartier de eerste kans voor GESTA die Jasper goed pakte. Een minuut of 8 voor de rust kwam Wernhout op voorsprong, op een goede actie van Mathieu kan de  GESTA-keeper nog redding brengen, maar in de herkansing was het voor Maikel een eitje om de bal binnen te knikken, 0-1. Kort na de openingstreffer hield Jasper Wernhout overeind met een goede redding en in de slotfase van de eerste helft haalde de GESTA-doelman nog een vrije trap van Davey uit de kruising.

In de 2e helft waren de rollen wat omgedraaid en was er een overwicht voor de gasten, zonder dat ze echt grote kansen kregen. Ruim een kwartier voor tijd ging de bal op de stip voor GESTA na een dubieuze beslissing van de scheids voor een tuimelpartij van één van de GESTA-spitsen en Leroy. Jasper kon de pingel niet keren, al zat hij er wel dicht bij,  en zo werd de stand weer gelijk, 1-1.

In de slotfase was er nog een kans voor Maikel die over ging en ook een grote kans voor GESTA die nog werd gemist. Uiteindelijk was een gelijkspel wel een terechte uitslag gezien het wedstrijdbeeld.

Komende zondag (1e Paasdag) speelt Wernhout uit tegen SAB uit Breda .