Wernhout eert Rudo met behaald kampioenschap in 4B

15-5-2022  Wernhout 1 – Rimboe 1  2-0 (1-0)

Wernhout speelde zich in de kampioenswedstrijd tegen Rimboe overtuigend naar de titel in 4B. De gasten die zo ongeveer tot aan de winterstop aan kop stonden werden nauwelijks gevaarlijk.

In de 7e minuut kreeg Rimboe al een eerste waarschuwing, Mathieu kopte een voorzet van Hein via de lat over.  Na een klein kwartier een mooie pass van Carlo Schrauwen op Thijs vd Buijs die op zijn beurt Maikel  een niet te missen kans bood, 1-0.Bijna wordt een minuut later de score verdubbelt. maar de boogbal van Maikel gaat net over.

Thijs vd Buijs kapt naar binnen de zestien in en de Rimboe-keeper brengt redding op Thijs zijn schot in de korte hoek.

Kort voor rust zijn er nog  twee kansen voor Mathieu en Marvin maar de doelman van de gasten houdt zijn team in de wedstrijd met twee reddingen.

In de 76e minuut een vrije trap van Davey en Maikel maakt met zijn tweede van de middag een einde aan alle onzekerheid, 2-0.

Na het laatste fluitsignaal volgde een enorme ontlading, Rimboe maakte zeer sportief een erehaag voor de kampioen. En er volgde een mooi eerbetoon aan onze veel te vroeg overleden trainer Rudo Gommers waarbij zijn vader Ad de kampioensschaal uitreikte aan Wernhout-aanvoerder Thijs Damen. Na alle plichtplegingen kon het echte feest beginnen tot in de late uurtjes.